Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 14 marca 2013

Puszyste ciasto ucierane z owocami


Co planujecie upiec w najbliższy weekend?
Może szybkie i bardzo puszyste ciasto z owocami?!
Do tego ciasta można użyć owoców swieżych lub mrożonych a nawet tych pozostałych z nalewek.
Przepis z miesięcznika Ciasta Domowe.
Polecam !

Składniki:
2 1/2 szk. mąki pszennej typ 500
1 1/2 szk. cukru 
1 szk. gorącej wody 
1 szk. oleju 
5 jajek 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
dowolne owoce świeże , mrożone lub z kompotu 
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Jajka ubijać z cukrem aż będą puszyste i jasne.
Dodać wodę i olej , delikatnie wymieszać.
Wsypać mąkę i proszek do pieczenia , dodać ekstrakt i  ponownie wymieszać.
Blaszkę o wymiarach około 20x30xm wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto wylać do formy a na wierzchu ułożyć owoce.
Włożyć do nagraznego na 180st. C. piekarnika.
Piec przez około 35-40 minut .
Po upieczeniu przestudzić i posypać cukrem pudrem .
Najlepsze jeszcze lekko ciepłe ;-)
Smacznego!


14 komentarzy:

  1. Mój maż byłby zachwycony jako miłośnik ucieranych ciast:) przepis wypróbuję bo wygląda fantastycznie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ...ale smakowicie wygląda;D

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda świetnie, a jestem pewna, że jeszcze lepiej smakuje :) Lubię takie ciacha

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam, bardzo dobre i szybkie ciasto!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszlo bardzo dobre, polecam, ja zrobilam ze sliwkami i miodzio:) jedna uwaga - ja pieklam w 180st i siedzialo 55 min (!) zanim dopieklo sie w srodku. Po 35 minutach to patyczek caly w ciescie jeszcze byl.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobre i szybkie ciasto ucierane! Robiłam też z tego przepisu babeczki, wyszły super. Dziękuję za kolejny rewelacyjny przepis!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie !
    Czy olej mogę zastąpić rozpuszczoną margaryną PALMĄ lub masłem roślinnym ?
    Po co dodajemy gorącą wodę ? Czy jajka się nie "zetną " ?
    Czy można dodać mleko ?
    Serdecznie przepraszam za pytania.
    Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. własnie zkorzystałam z przepisu fajne ciacho, pozdrawiam serdecznie !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto warte powtórzenia.Mimo,że nie dałam dużo owoców bo śliwki które miałam były dość kwaśne wyszło wilgotne

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszlo bardzo dobre ciasto. Polecam��

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto jest genialne, puszyste a zarazem wilgotne, szybko się je piecze a jeszcze szybciej znika ze stołu!! Odemnie 6 z plusem!!! BARDZO DZIĘKUJE za przepis! Moj ideał ciasta ucieranego tak długo poszukiwany!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam.Czt do tego ciasta wlewa sie goraca wode ??????czy jaka????

    OdpowiedzUsuń