Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 26 lutego 2013

Nalewka Staromoskiewska po Food Blogger Fest


Jak było...?
Tydzień poprzedzający całe wydarzenie minął pod dylematem " jechać nie jechać " (choć bilety były już kupione).
Nawet po przebudzeniu  o 3.30 nad ranem (czy w nocy) jeszcze się wahałam - nazwijmy " to" - "Leń starczy".
Pojechałam razem z moją białostocką ekipą - czyt. dumnie reprezentowaliśmy ścianę wschodnią!
Nie żałuję ,że pojechałam ale...
Po powrocie po raz pierwszy zaczęłam się zastanawiać nad moim blogiem.
Najchętniej zmieniłabym na nim wszystko zaczynając od nazwy.
Najgorsze jest to , że jako lokalna patriotka mocno przywiązana do wiejskiego życia na Podlaskiej wsi zaczęłam żałować ,że mieszkam na "ustroniu" żeby nie nazwać "zad...."!
To się dopiero w mojej głowie narobiło !
Nie ma obaw - moja największa miłość do wiejskiej gleby nie minie i zawsze zamiast Majorki wybiorę wieś na Podlasiu!
Po prostu  chetniej wstanę o 3.30 jeżeli trzeba będzie znowu wyjechać do Warszawy - ale tylko pod warunkiem ,że będzie to  miało związek z kulinariami.
TUTAJ znajdziesz film z Food Blogger Fest!

Niestety musieliśmy wyrwać się w połowie wrasztatów winiarskich ze względu na nasz długi powrót do "domu". 
Ominęło nas nie tylko dobre wino ale też "After Party "...
Po powrocie pozostało tylko uraczyć się kieliszkiem dobrej nalewki.
Przepis z "Wielkiej Księgi Nalewek " .

Składniki:
3 dag imbiru (dałam świeży)
3 dag szaławii (najlepiej świeżej ale mozna też suszoną)
3 dag mięty pieprzowej (podobnie jak wyżej)
3 dag gwiazdek anyżowych 
1 l spirytusu
1 l przegotowanej wody 

Wykonanie:
Wszystkie zioła włożyć do gąsiorka i zalać to spirytusem.
Odstawić na 18 dni .
Po tym czasie alkohol zlać do innego gąsiorka a pozostałe zioła zalać wodą.
Odstawić na kolejne 18 dni , po czym wodę zlać .
Połączyć oba płyny  .
Przelać przez bibułę filtracyjną i rozłać do butelek.
Odstawić na 18 dni .







2 komentarze:

  1. Nalewka zapowiada się znakomicie! Wspaniałe składniki,więc z pewnoscią smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się ta nazwa podoba :)Współczuję dojazdów, czasami warto zapolować na tani hostel i przenocować,aby nic nie tracić :)
    A przepisy masz fajne i zdjęcia . Będę zaglądała, pozdrawiam z Lublina

    OdpowiedzUsuń