Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 14 stycznia 2013

Sałatka Ananas


Karnawał - czas zabawy!
Kto z Was ma już za sobą pierwsze przyjęcia?
Ja jestem po bardzo karnawałowym weekendzie.
Wiele osób w okresie karnawału robi miłe spotkania w domu .
Dzisiaj przedstawiam Wam propozycję podania sałatki , która będzie oryginalnym uzupełnieniem domowego przyjęcia karnawałowego ;-)

Składniki :
15 dag sera (może być gouda, mozzarella lub dowolny ulubiony - ja użyłam białego oscypka bo akurat taki miałam po powrocie z gór)
4 jajka ugotowane na twardo
5 dużych łyżek majonezu
1/2 pęczka szczypiorku
1 słoik selera w zalewie
1/2 puszku kukurydzy
10 dag szynki gotowanej lub pieczonej
sól , pieprz do smaku

Ponadto :
15 dag orzechów włoskich ( wybrane ładne połówki)
duży pęczek szczypiorku


Wykonanie:
Ser i jajka należy zetrzeć na tarce jarzynce. 
Dodajemy do tego drobno posiekany szczypiorek oraz majonez. 
Dokładnie mieszamy przyprawiając do smaku solą i pieprzem. 
Przygotowujemy duży półmisek na którym wykładamy 1/4 przygotowanej pasty . 
Wygładzamy tworząc podstawę sałatki w kształcie ananasa . 
Pęczek szczypiorku przycinamy i dociskamy końcówki do ułożonej pierwszej warstwy sałatki. 
Następnie układamy porządnie odsączony seler i przykrywamy kolejną porcją pasty serowej z majonezem. 
Na to układamy odsączona kukurydzę i znowu warstwa pasty. 
Ostatnią warstwą jest szynka pokrojona w cienkie paseczki i ponownie pasta . 
Wygładzamy wszystko tworząc kształt połówki ananasa. 
Teraz dociskamy połówki orzecha włoskiego . 
Gotową sałatkę należy schłodzić przez kilka godzin w lodówce. 
Smacznego! 

* do sałatki można również dodać ananasa z puszki

17 komentarzy:

  1. Rewelacja!!! Cudnie podana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł! Wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie, lubię takie efektowne dania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. genialnie wygląda:)! super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. prezentuje się re-we-la-cyj-nie ! nie mam słów ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja myślałam, że to ananas:) genialnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdziwy ananas! i wnętrzności zachęcające:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, Magdo, czy to aby na pewno nie ananas?:>

    OdpowiedzUsuń
  9. Magda, jesteś fantastyczna! Uwielbiam Twoje pomysły na prezentację potraw :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super smaczne i świetny oryginalny wygląd.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie to wygląda :) jak będę miała tyle ładnych orzeszków to wypróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń