Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

piątek, 12 października 2012

Tort Szwarcwaldzki


To moje drugie podejście do tortu Szwarcwaldzkiego !
Pierwszy raz kiedy go wykonałam ( z całkiem innego przepisu) był super smaczny ale lekko zakalcowaty.
Wolałam nie chwalić się przepisem , który nie do końca dla mnie wyszedł.
Moje drugie podejście było sukcesem, którym dzielę się razem z Wami ;-)
Przepis na ciasto zasięgnęłam z bloga Alby, natomiast masa jest ze strony Moje Wypieki!
Z kawałkiem słodkiego i czekoladowego tortu zostawiam Was na weekend!
Magda

Składniki na ciasto : 
175 g mąki 
40 g kakao 
2 kopiaste łyżeczki proszku do pieczenia 
225 g miękkiego masła
225 g drobno mielonego cukru 
4 duże jajka 
kilka kropel esencji waniliowej


Składniki masy wiśniowej:
 700 g wiśni z kompotu(odsączonych) 
150 ml syropu z wiśni (pozostałego po odsączeniu )
2 łyżki cukru 
2 łyżki skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej 
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
50 ml likieru wiśniowego (można pominąć lub zastąpić innym podobnym alkoholem)

Masa śmietanowa:
700 ml śmietany kremówki (30-36%)
4 łyżki cukru pudru 

Nasączenie ciasta:
75ml syropu wiśniowego
75 ml likieru wiśniowego( lub wódka , nalewka)

Do dekoracji:
wisienki koktajlowe
czekolada gorzka



Wykonanie ciasta:
Masło ucieramy z cukrem na puch , następnie kolejno dodajemy jajka.
Przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao i porcjami wsypujemy do masy ciągle ucierając .
Na koniec dodajemy trochę esencji waniliowej.
Tortownicę o średnicy 20-24cm wykładamy papierem do pieczenia lub wysmarowujemy masłem i wysypujemy lekko bułką tartą.
Ciasto przekładamy do formy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170st C.
Pieczemy około 45 min .
Po upieczeniu pozostawić ciasto w formie do wystygnięcia a następnie przekroić na 3 części.

Wykonanie masy wiśniowej:
Wszystkie składniki oprócz wiśni dokładnie wymieszać i podgrzewać do zgęstnienia na małym ogniu .
Na koniec dodać wiśnie i jeszcze chwilę podgrzewać.
Odstawić do wystygnięcia.

Wykonanie masy śmietanowej:
Dobrze schłodzoną kremówkę ubijamy wpierw na małych obrotach a pod koniec na bardzo szybkich - mikserem .
Pod koniec ubijania dodajemy cukier.

Składanie tortu.
Do miseczki odkładamy porcę ubitej śmietany do dekoracji.
Na paterę układamy pierwszy blat ciasta lekko go nasączając syropem wiśniowym zmieszanym z alkoholem.
Następnie smarujemy połowę masy wiśniowej a na to połowę masy śmietanowej.
Przykrywamy kolejnym blatem i postępujemy tak samo jak z poprzednim .
Wierzch i boki tortu smarujemy odłożoną bitą śmietaną .
Boki obsypujemy startą czekoladą , na otoczce tortu robimy rozetki ze szprycy na których układamy odsączone na papierze wiśnie koktajlowe.
Środek tortu można również udekorować czekoladą.
Tort schłodzić przez noc w lodówce.
Smacznego !







9 komentarzy:

  1. Witam przepraszam ze tutaj, ale przygotowuję badanie na temat zakupu produktów spożywczych i roli reklamy oraz internetu w tej kwestii. Moja prośba: poświęćcie 3-4 minuty i wypełnijcie ankietę z zamkniętymi pytaniami: http://moje-ankiety.pl/respond-31422.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny tort! Nigdy go nie robiłam, ślicznie wygląda :)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Kto nie skusiłby się na kawałek takiego tortu... Nigdy jeszcze go nie jadłam, wygląda bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie. Miałam przyjemność próbować właśnie tego tortu i wierzcie mi słowa ;niebo w buzi; nie oddają w pełni tego co się czuje gdy się go zajada Nie sądziłam że tak można cieszyć się jedzeniem Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń