Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 22 października 2012

Pikantna zupa jabłkowa z boczkiem


Od niedawna jestem miłośniczką magazynu "sielskie życie".
Gazeta o  ludziach , których życie toczy się w rytmie wsi.
W tej właśnie gazecie znalazłam przepis na zupę jabłkową z boczkiem i postanowiłam ją wypróbować.
Ponieważ wprowadziłam zmiany podaję własną wersję podkreślając ,że inspirowałam się przepisem z magazynu "sielskie życie".
Zupa jest zaskakująco smaczna i bardzo przypomina żurek.
Jest to dobra alternatywa dla osób bezglutenowych , które lubią żurek ale nie mogą go spożywać ze względu na zawartość glutenu.
Polecam wypróbowanie tej zupy każdemu - moi testerzy nie zgadli zawartości i byli bardzo zaskoczeni !

Składniki na 4 porcje:

Wywar warzywny:
1 marchewka 
1 pietruszka - korzeń
1/2 średniej cebuli 
2 ziarenka ziela angielskiego
1 listek laurowy 
1 l wody

Wszystkie składniki wkładamy do garnka i pod przykryciem gotujemy wywar na małym ogniu(około 30min)
Warzywa można pokroić ale można też pozostawić w całości - i tak później trzeba to wszystko zmiksować.
Z wywaru wyjmujemy listek i ziele angielskie.

Do wywaru dodajemy następnie:
100g pokrojonego w kawałki i podsmażonego boczku
1/2 średniej , posiekanej i podsmażonej z boczkiem cebuli
1 obrane i pokrojone na kawałki  kwaskowate jabłko
150ml świeżego domowego soku z kwaśnych  jabłek ( nie można używać soku ze sklepu bo efekt będzie 
marny)
250g obranych pokrojonych na kawałki ziemniaków
dodajemy sól do smaku i gotujemy wszystko około 20 min.
W drugim garnku gotujemy bardzo malutkie ziemniaki w łupinkach (u mnie było około 300g ale można więcej jak ktoś lubi) i po ugotowaniu obieramy je ze skórki.

Ugotowaną zupę miksujemy blenderem.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem oraz świeżym lub suszonym  majerankiem .

Na patelni podsmażamy około 100 g boczku krojonego w paski oraz plastry jabłka z wydrążonym środkiem.
Do zmiksowanej i przyprawionej zupy dodajemy gotowane ziemniaczki .
Nakładamy porcję na talerze dekorując smażonym boczkiem i jabłkiem oraz świeżym majerankiem.
Smacznego jabłkowego poniedziałku  !
Magda

4 komentarze:

  1. Zupa jabłkowa? No way :) Nie słyszeliśmy o czymś takim. Baaa, nawet nie sądziliśmy, że takie coś jest możliwe. Brzmi tak interesująco, że MUSIMY wypróbować. Tym bardziej, że z każdej strony, od każdej, babci, mamy zalewają nas tony jabłek.
    - Co z nimi robić?
    - Zupę :)
    Pozdrawiamy serdecznie,
    Mr. & Mrs. Sandman

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę ciekawy przepis. No i to połączenie z boczkiem. Hmm, zainteresowałaś mnie tą zupą.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo za przepis ! Zupa genialna ! :D Bałam się troszkę skorzystać z przepisu z innej strony niż zazwyczaj, ale jestem bardzo mile zaskoczona efektem i smakiem, więc przepis zapisany jest już w zakładkach by nie zgubić ;) a ja chętnie poszukam tutaj kolejnej jakieś inspiracji :D Jeszcze raz dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń