Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 25 października 2012

Orkiszowe ciasto ucierane




Za oknem coraz chłodniej co powoduję we mnie ochotę na coś ciepłego i słodkiego .
Szykuję ostatnie przetwory i nalewki.
Dla mnie to czas ucieranych ciast i puszystych drożdżówek.
Uwielbiam piec słodkości choć niestety względy zdrowotne nie pozwalają mi na ich pałaszowanie.
Pozostaje mi tylko delektować się zapachem i cieszyć widokiem zajadających się moimi wypiekami bliskich.
Już od dawna wykorzystuję owoce z nalewek do ciast ucieranych.
Po upieczeniu smak alkoholu nie jest wyczuwalny a ciasto nabiera dodatkowego aromatu.
W ten chłodny, czwartkowy dzień zapraszam na zdrowe ciasto orkiszowe z owocami !
Przepis pochodzi ze strony "Kuchnia nad Atlantykiem" i podaje go z moimi małymi zmianami.

 

Składniki na formę około 20x30cm:

150g masła
120g brązowego cukru

4 jajka

4 łyżki mleka

250g mąki orkiszowej razowej (u mnie typ 1400)

2 łyżeczki proszku do pieczenia

szczypta soli

Poza tym :

około 500g owoców świeżych lub tak jak u mnie pozostałych po nalewce
cukier puder do posypania

Wykonanie: 
Miękkie masło utrzeć na puch z cukrem i szczyptą soli .
Dodawać kolejno po jajku a na koniec mleko.
Do masy dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Dobrze połączyć składniki.
Piekarnik nagrzać do 180stC.
Formę na ciasto wyłożyć papierem do pieczenia.
Do formy przełożyć ciasto , wyrównać łyżką.
Na wierzchu ułożyć owoce.
Piec około 45-55min .
Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem .
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam ciasta z mąki orkiszowej, ale akurat mam ją w domu, więc chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, uwielbiam takie ciacha a dodatek mąki orkiszowej tylko sprawia, że są dodatkowo zdrowe :)
    I ciekawa jestem dodatku tych owoców z nalewki, musi pysznie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciasto. Bardzo lubię orkiszowe. Używam czasami tej mąki, bardzo nam pasuje.:)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na orkiszowe ciasto wspaniale wyrośnięte! I do tego te owoce?! Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  5. takie owoce pozostałe po nalewce- to dopiero pychotki!

    OdpowiedzUsuń