Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 17 października 2012

Konfitura z cebuli z czerwonym winem i czarną jagodą


To wcale nie jest tak ,że pasjonatka domowych chlebków na zakwasie w Światowy Dzień Chleba nic nie upiekła.
Piekła wytrwale do samej poniedziałkowej północy poprzedzającej to święto.
Chlebów w sumie było chyba 7 lub 8 - sama nie pamiętam !!!
Zdjęć oczywiście nie zrobiłam bo razem z całą grupą Kulinarek byłyśmy bardzo przejęte i zajęte przygotowaniami do świętowania Dnia Chleba w Białymstoku .
Cała impreza odbyła się w klubokawiarni Oki Doki w Białymstoku.
Mogę przy tym zaznaczyć, że przed oficjalnym rozpoczęciem pozwoliłam sobie zamówić obiad i jestem pod mega wrażeniem ;-) Nigdy nie lubiłam chodzić na jedzenie po knajpach bo zawsze wracałam zawiedzona.
Kuchnia , którą oferuje lokal Oki Doki jest naprawdę smaczna - gorąco polecam !
Imprezę uważamy z Kulinarkami za bardzo udaną chociaż stres i emocje zabrały nam częściowo pamięć z wczorajszego wieczoru .
Oprócz pogadanki o chlebie i zakwasie można było spróbować domowych wypieków zarówno na zakwasie jak i na drożdżach w akompaniamencie mega zdrowych past kanapkowych sporządzonych również przez Kulinarki.
Oprócz nas do przygotowań przyłączyli się również :
-Klubokawiarnia Oki Doki przygotowując chlebki dukanowskie oraz mega pyszną pastę z pieczonej papryki i dyni.
-Iwona i Rafał z Bloga Mrs&Mr Sandman -  http://mrmrssandman.blogspot.com/
Rafał był obecny myślami za to Iwona przybyła z pysznymi pastami ;-)
- Ewelina vel Ewelosa z bloga www.ewelosa.pl , która przybyła z pięknym chlebkiem z ziarnami .
Było magicznie a relacja foto jak i również film wkrótce na blogach i fanpage-u Kulinarek.

Przechodząc jednak do dzisiejszego przepisu na konfiturę z cebuli .
Jak już wcześniej pisałam zauroczyła mnie cebula duszona z cukrem i dodatkami.
Podczas mojego ostatniego weekendowego pobytu na wsi robiłam porządki w kuchennych półkach przed przejściem chatki w sen zimowy.
Wpadłam na pomysł połączenia cebuli, wina i czarnej jagody .
Cały proces przygotowań skrzętnie notowałam w razie gdyby wyszło rewelacyjne.
Otóż wczoraj konfitura była jedną z propozycji jako chlebowe smarowidło .
Prawdopodobnie była bardzo smaczna a testerzy zmusili mnie do zamieszczenia przepisu już dzisiaj chociaż był on w długiej kolejce ...
Tak więc zapraszam do eksperymentu !

Składniki :
1 kg cebuli białej (można użyć czerwonej)
3 łyżki oliwy
150ml wina czerwonego półwytrawnego 
100g cukru białego 
50 g cukru brązowego 
100ml octu balsamicznego 
100 ml domowego soku z czarnych jagód
3-4 łyżki jagód  w cukrze ( domowych)
Użyłam domowych jagód w cukrze , odsączyłam na sitku - sok dodałam do cebuli potem kilka łyżek samych jagód a resztę owoców zużyłam do sernika.
sól do smaku 

Wykonanie:
Cebulę obrać i pokroić w półplasterki.
Dusić 10 minut na oliwie.
Następnie zasypać wszystko cukrem i chwilę jeszcze podsmażyć.
Dodać wino , ocet balsamiczny i sok z jagód , dusić około 40 min aż nadmiar płynów odparuje.
Na koniec dodać jagody i sól i jeszcze 10 minut dusić.
Gorące przekładać do wyparzonych słoików , po zamknięciu nie pasteryzować.
Pyszne z domowym chlebkiem na zakwasie.

pozdrawiam , dziękując za udany wieczór chlebowy !!!
Magda





5 komentarzy:

  1. Dziękujemy za wzmiankę :) Było naprawdę świetnie, a frekwencja bardzo zaskoczyła.
    Wspaniała konfitura, sami robimy chutney z czerwonej cebuli, jednak bez takich zacnych dodatków.
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ileż ja się tutaj nauczę! Nie sądziłam, że z cebuli można zrobić konfiturę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra ta konfitura! Próbowałam na Święcie Chleba :) Zaskakujące połączenie i wykorzystanie tak zdrowej cebuli i jagód:) I oczywiście wina :) Pozdrawiam, Basia Maj.

    OdpowiedzUsuń