Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 11 września 2012

Pierożki ze szpinakiem


Na wstępie chciałam podziękować bloggerkom które "odznaczyły" mnie tytułem "Versatile Blogger Award"
Jestem wdzięczna za to wyróżnienie chociaż nie przystępuję do dalszej zabawy z wielu względów.
Teraz na temat szpinaku ...
Szpinak jest dla wielu koszmarem z dzieciństwa i tak jak wiele produktów spożywczych wrócił do łask i jest niezwykle doceniany przez dzisiejsze gospodynie.
Również i ja od kilku lat zajadam się szpinakiem.
Szkoda tylko ,że po blanszowaniu zostaje go tak mało :-(
Dzisiejsze danie jest moją własną inspiracją, która powstała po tym jak w ogródku pojawiły się tysiące małych szpinakowych listków.
Zapraszam!

Ciasto pierogowe:
jak do tej pory nie trafiłam na lepszy przepis na ciasto pierogowe niż ten wypróbowany przeze mnie kilka miesięcy temu .
Dlatego też po przepis na ciasto pierogowe kliknij tutaj lub użyj swojego ulubionego.

Nadzienie szpiankowo- serowe
szpinak - jeżeli mrożony to pół torebki , świeżego trzeba bardzo dużo (tak około reklamówki)
2 ząbki czosnku 
łyżka masła
200 g sera - ja użyłam trochę fety i trochę białego twarogu ale można kombinować również z innymi serami.
sól 
pieprz

Wykonanie:
Ciasto pierogowe wykonujemy według przepisu i odstawiamy przykryte ściereczką.
Szpinak mrożony najlepiej rozmrozić przez noc na durszlaku żeby dobrze odsączył  się z wody.
Można również "zamordować" go po raz drugi i rozmrozić szybko w mikrofali a następnie wycisnąć wodę przez gazę.
Szpinak świeży dokładnie myjemy , przebieramy i zalewamy na kilka minut wrzątkiem .
Następnie wkładamy do durszlaka podobnie jak przy mrożonym .
Ważne jest aby miał jak najmniej wody .
Na patelni rozpuszczamy masło i chwilę podsmażamy na nim rozdrobniony czosnek.
Następnie przekładamy do tego szpinak i dusimy na wolnym ogniu kilka minut.
Po wystudzeniu dodajemy ser i przyprawy do smaku.
Tak przygotowanym farszem nadziewamy pierogi i gotujemy w osolonym wrzątku do chwili aż wypłyną na wierzch garnka.
Ja podałam je z masłem ale można również do tego przygotować sos ze świeżych pomidorów (coś jak salsa)
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wyglądają urooczox)
    Na pewno były pyszne:)
    Ostatnio dużo eksperymentuję ze szpinakiem,więc te pierożki przypadły by do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja kupiłam szpinak i tak się głowię, co z nim zrobić. Z chęcią wykorzystałabym go w takich pierożkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne pierożki zrobiłaś. :)
    Chętnie sięgnę po kilka.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń