Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 3 września 2012

Konfitura z cebuli


To jest pyszne !
Wiem ,że ciężko jest uwierzyć w to ,że cebula na słodko może być smaczna ale tak w rzeczywistości jest.
Po udanej próbie przepisu z bloga "I like cooking" skorzystałam jeszcze z dwóch innych przepisów, którymi na pewno się pochwalę wkrótce , gdyż są równie smaczne.
Zapraszam!

Składniki:
1kg cebuli (u mnie biała)
2 łyżki oliwy
4 łyżki czerwonego wina (pominęłam)
200g białego cukru
100g brązowego cukru
100ml octu balsamicznego
4-6 łyżek soku malinowego
3 pełne łyżeczki koncentratu pomidorowego
garść rodzynek
sól, pieprz

Wykonanie:
Cebulę obieramy i kroimy w półplasterki .
Następnie  podsmażamy ją na oliwie (około 10-15min)
Dodajemy kolejno wszystkie składniki i mieszając od czasu do czasu dusimy ją na wolnym ogniu nawet 40 min.
Cebula z każdą chwilą będzie stawała się coraz ciemniejsza.
Gotową , gorącą cebulkę przekładamy do słoików i odwracamy do góry dnem do wystygnięcia.
Cebula świetnie smakuję z pasztetami jak też i z innymi wędlinami.
Można ją również wykorzystać do tart i zapiekanek.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Słyszałam o konfiturze z cebuli, ale nie odważyłam się jej zrobić. Strasznie jestem ciekawa jak smakuje. :)
    Ma piękny kolor.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magoldie, Majanko, robiłam, robiłam i też się zachwycałam, wiec nie muszę wierzyć, bo ja wiem:). Jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z cebuli:D Nigdy nie słyszałam:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. rzeczywiście ciężko uwierzyć, że cebula moze tak fajnie smakować jako konfitura.. :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    mam pytanie,-co z przechowywaniem tej konfitury? jak długo można? czy można ją zapasteryzować? w jaki sposób? dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie trzeba pasteryzować jeżeli przełożysz gorącą do słoików i zakręcisz.
    Ja tak robiłam - jeszcze po zakręceniu odwróciłam słoik a po wystudzeniu ustawiłam na półce z przetworami.
    Konfitura stoi , nic się jej nie dzieje :)
    Jeżeli chcesz możesz dodatkowo zapasteryzować.
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy 25-30 min pasteryzacji wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Wystarzcy nawet 5-10min!
    Cebula jest dobrze usmażona w cukrze co świetnie ją konserwuje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za odpowiedzi i również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam, również z czerwonej cebuli - pysznie smakuje na ciepłej ciabatce z rukolą i serem camembert!!!

    OdpowiedzUsuń