Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 23 sierpnia 2012

Ogórki i / lub cukinia w curry


Ogórki w curry zadebiutowały wśród moich zimowych zapasów w roku obiegłym.
Bez wątpienia przystąpiłam do ich przygotowania również tego lata.
Dodatkowo zrobiłam również kilka słoików cukinii w taki sam sposób.
Jak dla mnie rewelacja - wszytko co jest z dodatkiem curry jest dla mnie wyśmienite.
Zachęcam do wypróbowania :)

Ogórki świeże lub cukinia.
Do każdego słoika wkładamy plasterek cebuli, 1 łyżeczkę gorczycy, 1 liść laurowy .
Następnie wkładamy ogórki lub cukinię pokrojoną w słupki, paski lub plasterki jak kto woli.
Ja lubię słupki i paski. 
Na wierzch układamy listki selera i słoik zapełniamy gorącą zalewą.
Pasteryzujemy 5 min.

Zalewa:
1,75 szk. cukru
6 szk. wody 
1,5 łyżeczki soli 
1,5 szk. octu 10%
3 łyżki curry

Wszystkie składniki połączyć i zagotować.



1 komentarz:

  1. Z curry jeszcze nie próbowałam. Ciekawa jestem jak smakują.:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń