Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 30 sierpnia 2012

Cynamonowe ciasto z cukinią




Każdy zapewne wie jak uniwersalnym warzywem jest cukinia.
Ja wykorzystuję ją do obiadów , przetworów jak też i wypieków.
Poniżej przepis zasięgnięty ze strony Salt and Pepper!
Na zdjęciach poniżej pokazuję również jak upiec prostokątne ciasto i muffinki w okrągłym prodiżu.
Zapraszam!

Składniki na 2 chlebki lub tak jak u mnie 1 chlebek i 12 muffinek:
3 szklanki startej ze skórką cukinii (ok.500g)
1 i 1/3 szklanki cukru
2 jajka
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
150 g roztopionego masła
3 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
3 szklanki mąki
1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
2 łyżeczki cynamonu
1 szklanka posiekanych orzechów włoskich 
1 szklanka suszonej żurawiny lub rodzynek
ewentualnie 4 łyżki mleka
1 i 1/2 łyżki kakao

Wykonanie:
 Cukier utrzeć z jajkami i waniliowym ekstraktem.
Dodać startą cukinie, roztopione masło oraz sodę i dobrze wymieszać.
Kolejno dodawać mąkę , kakao, przyprawy, bakalie i ponownie wymieszać.
Jeśli ciasto będzie za gęste dodać około 4 łyżki mleka.
Ciasto wyłożyć do 2 wysmarowanych masłem i wysypanych bułka tartą keksówek.
Ja użyłam papierowej keksówki , którą wyłożyłam dodatkowo papierem do pieczenia.
Drugą część ciasta wyłożyłam do formy na muffinki .
 Piec w uprzednio nagrzanym do 175° piekarniku  około 45-60 minut.
W prodiżu niestety trzeba ciągle kontrolować pieczenie ale efekt końcowy jest  lepszy niż z piekarnika gdyż wypieki są dłużej wilgotne.
Po upieczeniu wystudzić i ewentualnie posypać cukrem pudrem.
Smacznego !

6 komentarzy:

  1. Cynamon i cukinia to świetne połączenie :D Uwielbiam to ciasto, robiłam je wielokrotnie, szkoda, że nie zawsze wychodzi mi tak fotogeniczne, jak Tobie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za wszystkie cudowne przepisy, ciasto Jakuba, ktore smakowalam i Monastyrską Izbę, do ktorej jeszcze nie mialam odwagi sie zabrac , za caloksztalt - moje uznanie i nominacja do Versatile Blogger Award. Szczegoly u mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Magda, dzis probuje na rodzinny picnic, dzieki :) pozdrowienia z Florydy, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Aga!
    Również pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne ciasto! Idealną ma strukturę, mięciutkie,pachnące. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń