Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 10 maja 2012

Pierogi z jabłkami


...piękna pogoda rozleniwia ...
Dziś propozycja szybkiego i lekkiego dania - według mnie bardzo letniego :-)
Zapraszam!

Składniki :
Ciasto pierogowe - polecam mój przepis na ciasto pierogowe z semoliną -kliknij tutaj
jabłka na nadzienie -  ja użyłam jabłek z kompotu ale można również użyć jabłek świeżych.
Należy je obrać , pokroić w ósemki i chwilę gotować w garnuszku z odrobiną wody , cukru (2-3 łyżki) i cynamonu. Następnie osączyć z powstałego soku , ostudzić i nadziewać tym pierogi.
śmietana , cukier i cynamon do polania gotowych pierogów

Wykonanie:
Ciasto pierogowe należy rozwałkować na cienki placek.
Następnie wykrajać z niego szklanką kółka , nadziewać jabłkami i zlepiać dowolnym "stylem".
Gotujemy na lekko osolonym wrzątku aż wypłyną na wierzch.
Gotowe pierogi polewamy śmietaną wymieszaną z cukrem i cynamonem (słodzimy wedle uznania).
Smacznego !

5 komentarzy:

  1. mm nie jadlam nigdy pierogol z jablkami...muszą byc pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłam pierogów z jabłkami! Zawsze z truskawkami, jagodami, malinami... Ale z jabłkami, czemu ja na to nie wpadłam?:) Muszą być znakomite - wyglądają obłędnie smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też nigdy nie jadłam z jabłkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy takich nie kosztowałam. Smakowicie wyglądają. A jak jest do jabłek cynamon to juz mi smakuje !:)
    Pozdrowienia :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! :) Na gotowane bym nie wpadła, ale jadłam takie pieczone, w chrupiącej skórce. Ciasto na pierogi wypróbuję, bo dalej szukam ciasta idealnego. Ale oliwę chyba zastąpię olejem rzepakowym - ma więcej omega-3, a tego mi chyba ostatnio brakuje...

    OdpowiedzUsuń