Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Czekoladowa babka z pijanymi wiśniami


Mamy już wiosnę i z pewnością dla wielu z Was po zimowych nalewkach zostały wspomnienia oraz dylemat "co zrobić z owocami z alkoholu"? 
Pomysł na to ,że można je dodawać do ciast pieczonych ( a nie tylko do kremów) widziałam na blogu Majany.
Dzięki temu już zużyłam wiele moich alkoholowo- owocowych zapasów ;-)
Dzisiaj ze względu na zbliżające się święta przepis na babkę z dodatkiem "wesołych owoców" ze strony "Kraina Szczęśliwości"
Zapraszam!

Składniki:
120g gorzkiej czekolady
3 łyżki mleka
150g miękkiego masła
150g cukru
3 jajka
200g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
1 szk. owoców z nalewki - u mnie wiśnie
Jeżeli nie mamy owoców alkoholowych to można dodać wiśnie z kompotu lub inne owoce! 

Wykonanie:
Czekoladę z mlekiem rozpuścić w kąpieli wodnej i ostudzić. 
Masło utrzeć z cukrem na puch.
Ucierając dodawać po jednym jajku, ciągle miksować. 
Dodać czekoladę i dokładnie wymieszać.
Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao.
Dodać do reszty składników i dokładnie wymieszać łyżką.
Owoce oprószyć płaską łyżką mąki i dodać do ciasta.
Delikatnie wymieszać.
Formę na babkę wysmarować margaryną i wysypać delikatnie bułką tartą.
Do formy przełożyć ciasto.
Piec 35-40 minut w temperaturze 180st. C.
Po przestudzeniu polać polewą lub posypać cukrem pudrem.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wspaniała babka! Podoba mi się dodatek pijanych wiśni do ciasta :).
    Cieszę się,ze Cię zainspirowałam;).
    Pozdrowienia serdeczne !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owoców u mnie mnóstwo, fajnie je tak smacznie wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń