Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

sobota, 21 kwietnia 2012

Bułki kukurydziane


Coś łatwego i pysznego do zrobienia w ten piękny i słoneczny weekend :)
Przepis pochodzi ze strony Moje ekspresje kulinarne!
Zapraszam!

Składniki: 
1 i 1/4szklanki maślanki
1 i 3/4 łyżeczki soli 
2/3 szklanki mąki kukurydzianej
1/2 szklanki ciepłej  wody 
1 łyżeczka cukru 
1 duże jajko 
3 i 1/2 do 4 szklanek mąki pszennej 
łyżka oliwy 
opakowanie suszonych drożdży (dałam 3 dag świeżych)

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Wykonanie:
W wodzie rozpuścić drożdże i cukier.
Przesianą mąkę pszenną(3 i 1/2szk.) wsypać do miski , dodać mąkę kukurydzianą ,maślankę, oliwę, jajko,sól i wodę z drożdżami i cukrem. 
Ręcznie wyrabiać przez około 10 min (wyrabiałam w maszynie 5 min)
Ciasto powinno być jednolite,gładkie i sprężyste.
Jeżeli jest zbyt lepkie to należy dodać pozostałą mąkę.
Wyrobione ciasto przełożyć do naoliwionej miski.
Przykryć i odstawić na około 1,5 godziny do wyrastania.
Powinno podwoić swoją objętość.

Następnie ciasto wyjąć na obsypaną mąką stolnicę , lekko odgazować i podzielić na około 16 części.
Z każdej uformować bułeczkę i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Przykryć i odstawić do ponownego wyrastania na około 45 minut.
Przed włożeniem do piekarnika naciąć dowolnie z wierzchu.
Piec w temperaturze 195 st C przez około 15-20 minut.
Po upieczeniu wystudzić.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Bardzo ładne, kształtne i pyszne te bułeczki. Na śniadanko idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Własnie jestem na przedostatnim etapie robienia tych bułek :) Za chwilę wstawiam je do piekarnika... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem efektu końcowego ?!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak jak się spodziewałam, bułki są bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń