Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 22 marca 2012

Pasztet z ciecierzycy z suszonymi pomidorami


Lubię eksperymentować z przepisami bezmięsnymi :)
Z ciecierzycą dopiero się zapoznaję ale już mi bardzo posmakowała!
Poniższy przepis zasięgnęłam ze strony Kornik w kuchni.
Zapraszam na pyszny pasztet !

Składniki:
 1 1/2 szklanki suchej ciecierzycy
2 duże ząbki czosnku
sok z 1 małej cytryny
5 łyżek pasty tahini
1 łyżeczka soli
kilka połówek suszonych pomidorów z oleju
2 jajka
2 łyżki bułki tartej
szczypta papryki słodkiej
szczypta gałki muszkatołowej
pieprz do smaku
dodałam również odrobinę kminu rzymskiego  :-)

Wykonanie:
Ciecierzycę moczymy (przez całą noc) kilkakrotnie zmieniając wodę.
Na drugi dzień gotujemy ją do miękkości , dolewając ciepłą wodę gdyby wyparowała.
Odcedzamy wodę i odstawiamy do wystygnięcia.
Wystudzoną ciecierzycę miksujemy z posiekanym czosnkiem , sokiem z cytryny i solą na gładką masę.
Można zmielić w maszynce do mielenia mięsa.
Następnie stopniowo dodajemy pastę tahini , a kiedy składniki się połączą również pokrojone pomidory.
Dodałam również trochę oliwy z zalewy pomidorowej gdyż ciecierzyca jest dość sucha.
Na koniec do masy dodajemy jajka i bułkę tartą oraz przyprawy .
Dokładnie mieszamy do połączenia się składników.
Masę przekładamy do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tarta formy.
Pieczemy 40- 50 min w temperaturze 200st C.
Przed krojeniem należy pasztet wystudzić.
Smacznego !

6 komentarzy:

  1. zaczynam swoją przygodę z ciecierzycą, leży cierpliwie w szafce i czeka :) pasztet apetyczny, zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam bezmięsne pasztety, niestety moje chłopaki w domu nie lubią. Może do tego się przekonają, spróbuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jaki ciekawy! Taki z ciecierzycy chętnie bym zjadła, choć nie wiem, co na to powie reszta rodzinki.;)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada przepysznie. Musze koniecznie wyprobowc przepis :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. no z ciecierzycą jeszcze się nie zapoznałam... w planach mam za to pasztet z soczewicy :) łączę się z Tobą eksperymentalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam już 2 razy jest pyszny tylko troche suchy i się kruszy. Spróbuję dodać ziemniaki gotowane zamiast bułki tartej.

    OdpowiedzUsuń