Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 13 marca 2012

Ciasto z makiem i brzoskwiniami


Kto ma dziś ochotę na kawałek pysznego ciasta ?
Przepis ze strony Mała Cukierenka!
Polecam , jest pyszne :)


Składniki na spód:
2 jajka
3/4 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
125g masła
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

masa makowa:
3 czubate szklanki suchego maku
3/4 szklanki cukru
4 jajka
1/2 szklanki rodzynków
4 łyżki płatków migdałowych( dałam mąkę migdałową)
100g masła

Poza tym:
1 puszka brzoskwiń
2 opakowania galaretki brzoskwiniowej(lub innej )

Wykonanie:
Masło utrzeć z cukrem. 
Ucierając, stopniowo dodawać jajka. 
Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać.

Masa makowa:
Sparzony mak zemleć, najlepiej trzykrotnie.
Dodać cukier, miękkie masło, żółtka, rodzynki, płatki migdałowe, wymieszać. 
Białka ubić i dodać do maku, delikatnie wymieszać.

Ciasto przełożyć do tortownicy o średnicy około 24cm lub większej, wysmarowanej wcześniej  margaryną i posypanej bułką tartą.
Ja wyłożyłam moją tortownicę papierem do pieczenia więc nie musiałam wysypywać bułką.
Na wierzch równomiernie wyłożyć masę makową i piec w temperaturze 180oC przez 45minut
Czas pieczenia może być krótszy lub dłuższy , w zależności od tego jak intensywnie piecze nasz piekarnik.
Po upieczeniu ciasto dokładnie wystudzić a następnie dobrze schłodzić w lodówce.
 

Brzoskwinie z puszki osączyć, drobno pokroić.
Moje brzoskwinie pokroiłam w plasterki , które później układałam w formie kwiatu , dookoła tortownicy.
Sok po brzoskwiniach dopełnić wodą,tak aby było 750ml, zagotować, wsypać galaretki i wymieszać.
Tężejącą galaretkę delikatnie wylać na wierzch ciasta i włożyć do lodówki do całkowitego stężenia. 
Przed podaniem dowolnie udekorować.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Wygląda cudownie ! Jak słoneczko. Piękne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń