Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 19 marca 2012

Ciasto pierogowe z semoliną


W weekend eksperymentowałam z semoliną.
Semolinę mam w asortymencie sklepu od kilku tygodni ale nigdy wcześniej nie miałam z nią do czynienia :)
Opracowałam swój przepis na ciasto pierogowe, podaje go poniżej.
Poza tym zrobiłam też pyszny farsz marchewkowy o którym będzie w następnym wpisie!
Wkrótce również relacja z kręcenia domowego makaronu oraz przepis na makaron na semolinie !
Zapraszam!


Składniki:
2 szk. mąki tortowej
1 szk. semoliny drobnej
1 szk gorącej wody 
1/2 szk.zimnej wody 
1 jajko 
2 łyżki oliwy 
1/2 łyżeczki soli 

Wykonanie:
Używając robota ,łączymy wszystkie składniki i wyrabiamy gładkie ciasto.
Ręcznie należy zachować pewną kolejność.
Mieszamy mąki z solą , wlewamy gorącą wodę i mieszamy łyżką.
Następnie dodajemy zimną wodę , jajko i olej i dokładnie zagniatamy aż ciasto będzie gładkie.
Tak przygotowane ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 10 min po czym dzielimy na części i wałkujemy na placki . Z rozwałkowanych placków wycinamy kółka szklanką i lepimy pierogi.
Pierogi z tego ciasta są idealne do mrożenia, ciasto nie rozwala się , nie jest maziste.
Osobiście lubię ciasto pierogowe "średnio twarde" i te właśnie takie jest.
Poza tym świetnie się rozwałkowuje. 
Szczerze polecam!

1 komentarz:

  1. Zrobiłem z tego przepisu ciasto ale wyszło mocno rzadkie. Musiałem dodać ponad półtorej szklanki mąki aby uzyskać w miarę ciasto nadające się na lepienia pierogów. Moim zdanie za dużo w tym przepisie składników płynnych. Wystarczyła by niepełna szklanka gorącej wody bez zimnej i bez jajka.
    Pozdrawiam
    Marian

    OdpowiedzUsuń