Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

sobota, 25 lutego 2012

Meksykańska zupa z czarna fasolą


Zupełnie bezmięsna i naprawdę pyszna!
Dodatek kminu rzymskiego nadaje tej zupie niesamowity aromat .
Przepis zasięgnęłam z tej strony .
Zapraszam!

Składniki:
1 łyżka oliwy z oliwek 
1 cebula posiekana
2 ząbki czosnku 
1 łyżeczka przyprawy chilli
2 puszki czarnej fasoli odcedzonej z zalewy (ja użyłam 1 szklankę suchej , namoczyłam ją na noc w wodzie a następnie gotowałam około 30 min na wolnym ogniu i wtedy odcedziłam i dodałam do zupy)
1 puszka krojonych pomidorów (użyłam domowego przecieru pomidorowego)
1 mała puszka słodzonej kukurydzy odcedzonej z zalewy 
1/4 l bulionu warzywnego
3 pokrojone i upieczone w piekarniku czerwone papryki (użyłam grillowanej papryki ze słoika z mojego przepisu)
2 pokrojone i upieczone papryczki chilli (dodałam 1 , suchą)
1 łyżeczka oregano 
1/2 łyżeczki kminku (dodałam jeszcze 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego)
sok z 1 limonki
sól i pieprz do smaku 
śmietana i pietruszka(lub też lepiej siekana kolendra) do podania

Wykonanie:
W garnku  rozgrzewamy oliwę.
Dodajemy cebulę i szklimy na średnim ogniu przez kilka minut.
Następnie dodajemy czosnek, chili oraz kminek. Podsmażamy kolejną minutę.
Dokładamy fasolę, pomidory, bulion, paprykę, chili i oregano. 
Gotujemy na małym ogniu ok 20-30 minut.
Na koniec zdejmujemy z ognia i dodajemy kukurydzę.
Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
Podajemy gorącą, doprawioną odrobiną śmietany i świeżej pietruszki / kolendry.
Gotowe!

2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam takiej zupki. Pysznie się zapowiada.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam. Smakowała mi przeciętnie, chociaż przepis brzmi interesująco.

    OdpowiedzUsuń