Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 30 stycznia 2012

Wafelki z galaretką


Coś szybkiego na początek mroźnego tygodnia...
Już wkrótce kilka nowych ciekawych propozycji karnawałowych i walentynkowych :)
Dzisiaj zapraszam na wafelki domowe.

Składniki :
2 galaretki truskawkowe
12,5 dag margaryny 
1/2 szk. cukru 
1,5 szk. słodkiej śmietanki o dowolnej zawartości tłuszczu
1 opakowanie wafli (28x28cm)

Wykonanie:
Margarynę i cukier włożyć do garnka i na średnim ogniu podgrzewać do rozpuszczenia się i połączenia składników.
Dodać śmietankę i podgrzewać. 
Na koniec wsypać galaretki i mieszać (ciągle trzymająć na ogniu) do połączenia się składników.
Odstawić w chłodne miejsce, a gdy masa zacznie tężeć przekładać nią wafle.
Ja swoje wafle przed przełożeniem przekroiłam na pół dzięki czemu wafel po złożeniu był wyższy.
Wafle obciązyć i odstawić na kilka godzin w chłodne miejsce.
Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie wafelki, ale ...Magoldi czy tu nie ma błędu, chyba paczka wafli nie jeden?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie nauczyła robić te wafle moja babcia w sumie to już tradycyjne wafle rodzinne na każdej imprezie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 wafel czy 1 opakowanie wafli? Bo chyba 1 to za mało;)

      Usuń
  3. takie same robiła moja ukochana pani wychowawczyni z początków podstawówki i przynosiła je dla naszej klasy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie wafelki to specjalność mojej babci, super Twoje wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam! Smak z dzieciństwa, do którego sama staram się wracać co jakiś czas...Na pewno spróbuję Twoją recepturę na masę galaretkową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuje za komentarze i spostrzeżenie !
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie równiutkie, śliczne wafelki!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na szybki deser dla moich maluszków, wygląda pysznie !:)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam Twoje wafelki, co prawda masa nie wypełniła mi ich tak bardzo jak Twoich, ale myślę, że było jak najbardziej ok, bo gdyby było jej więcej to mogłoby być już za słodko, a tak jest ok w 100%. Będę do nich wracać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję! Cieszę się ,że skorzystałaś z przepisu :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń