Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 5 grudnia 2011

Muffinki - choinki!


Pomysł na choinki wypatrzyłam gdzieś w sieci .
Jeżeli chodzi o przepis na ciasto to wykorzystałam kiedyś wypróbowany przepis Arabeski na wilgotne ciasto czekoladowe. 
Jeden z najprostszych przepisów z zaskakującym efektem :-)
Krem można użyć dowolny.
Osobiście polecam krem na maśle roślinnym, ma niesamowicie dobrą konsystencję do dekorowania.
Zapraszam na mikołajkowe muffinki - choinki!

Składniki na muffinki:
1 szkl. mąki
1 szkl. cukru
1/3 szkl. dobrego kakao
1 łyżeczka sody
1 jajko
1/4 łyżeczki soli
1/2 szkl. maślanki
1/2 szkl. oleju
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/2 szkl. gorącej wody


Wszystkie składniki ciasta włożyć do miski i połączyć. Wodę dodać na samym końcu.
Foremkę do muffinek wyłożyć papilotkami i wlewać łyżką ciasto do połowy papierka.
Nie można wlewać więcej niż do połowy bo muffinki mocno rosną.
Piec w temp. 160-170stC około 10-15 min.
Pieczenie należy kontrolować gdyż każdy piekarnik piecze inaczej.
Ja sprawdzam na dotyk opuszkami palców( wiem ,że to szalone ale to moja sprawdzona metoda na wszystkie ciasta)
Muffinki po upieczeniu wyjąć z metalowej formy i zostawić do całkowitego ostygnięcia.
Przygotować dowolny krem , może to być krem karpatkowy , serowy jak też i bita śmietana.
Do kremu dodać odrobinę barwnika zielonego i używając szprycy cukierniczej z końcówką dekoratorską wyciskać rozetki w kształcie choinki.
Dalsza dekoracja to już kwestia naszej wyobraźni!
Smacznego!

22 komentarze:

  1. przepiękne. już czuję święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo efektownie:) Świetne muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne choinkowe muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie one są śliczne! naprawdę przeuroczo wyglądają.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja ! A gdzie można kupić takie barwniki ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za komentarze !
    Barwniki można kupić u mnie w sklepie( w Kopalni Smaków) na Piasta 13 :) Zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne :D Widziałam podobne w Cupcake Corner w zeszłym roku, prezentują się przepięknie i na pewno zachwycą dzieci wszelkiej maści :D

    OdpowiedzUsuń
  8. czy dobre beda na drugi dzien?
    bo chcialabym zrobic dla kogos?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak najbardziej , będą dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogła bym dostać namiary na jakiś sprawdzony przepis na krem do takich muffinków :) ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja robiłam krem na bazie masła roślinnego.
    Jest to bardzo stary przepis i niestety nie mam dokładnych proporcji więc robiłam trochę na oko.
    Potzrebujesz do tego : masło roślinne (takie tradycyjne, stare w żółtym , okrągłym pudełku) około 3/4 szk. cukru pudru, sok z połówki cytryny i 6-7 łyżek kwaśnej lub słodkiej śmietany.
    Wszystkie składniki powinny mieć temp. pokojową.
    Dokładnie utrzyj masło z cukrem , potem dodawaj porcjami śmietanę i na koniec sok z cytryny.
    Można dodac kilka kropli aromatu cytrynowego.
    Krem jest idealny do dekoracji, świetnie zachowuje swoje kształty.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo Pani dziękuję z ten przepis na krem ! :3

    OdpowiedzUsuń
  13. muffinki na oleju smakują mi bardziej niż te na maśle :) że nie wspomnę o tym, że oleje roślinne są dużo zdrowsze niż tłuszcze zwierzęce. A te choineczki - cudo! Szkoda, że nie weszłam tu przed świętami ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile powinno wyjść z tej porcji muffinek?
    Są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno wyjść 12 dużych lub 24 małe.
      Dziekuję za komentarz!

      Usuń
  15. Witam. Najlepsze, najszybsze, najbardziej czekoladowe muffinki jakie robiłam! POLECAM bardzo wszystkim do wypróbowania!
    Absolutnie mój NUMBER ONE!
    Chciałam poeksperymentować i sprawdzić czy w wersji jasnej,bez kakao, wyjdą również takie dobre, ale niestety porażka. Kakao pierwszym razem zastąpiłam skrobią kukurydzianą, drugim razem mąką pszenną. Niestety wyszły gliniaste :(. Może ma Pani jakieś sugestie, może niczym nie zastępowac kakao i zmniejszyć np. ilość wody???
    Serdecznie pozdrawiam,
    Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda , ja tez do tej pory wypróbowałam wiele przepisów na muffinki czekoladowe i te są niezastąpione.
      Nie próbowałam niczym zastąpić kakako więc moja sugestia będzie tylko strzałem.
      Ja zamiast kakao dałabym mleko w proszku ale nie gwarantuję ,że ich puszystość i delikatność pozostanie.
      Życzę powodzenia w eksperymentach i cieszę się ,że przepis przypadł Pani do gustu.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuje za wskazówke, spróbuje :)

      Usuń
  16. Już drugi rok z rzędu robię je na święta, należą do moich ulubionych! :)

    OdpowiedzUsuń