Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

piątek, 2 grudnia 2011

Masa marcepanowa


Już od kilku lat zamierzałam upiec Stollen.
Zawsze brakowało mi jednego składnika jakim była masa marcepanowa.
W tym roku przygotowałam się wcześniej na taką sytuację .
Przepis zasięgnęłam ze strony "Moje wypieki" a przepis na Stollen już wkrótce.

Składniki:
1 szklanka cukru  
2 łyżki jasnego syropu kukurydzianego 
pół szklanki wody 
225 g obranych migdałów (u mnie mąka migdałowa) 
220 g cukru pudru  
1 łyżka ekstraktu z migdałów lub 1 łyżeczka aromatu migdałowego

Wykonanie:
W garnku z grubym dnem umieścić cukier, wodę, syrop kukurydziany. 
Podrzewać, do rozpuszczenia się cukru. 
Gotować, aż mieszanina osiągnie temperaturę około  112st C.(użyłam do tego termometru cukierniczego). Krótko przestudzić.

Zmielone migdały wymieszać z cukrem pudrem. 
Do migdałów z cukrem pudrem wlać gorący syrop, ekstrakt z migdałów mikserem zmiksować do otrzymania zwartej kuli. 
Jeśli masa jest zbyt sucha by uformować kulę, dolać wody i wyrobić. 
Ja dodałam około 2 łyżek.
Jeśli natomiast masa będzie zbyt klejąca, dodać niedużo cukru pudru.
Uformować, owinąć folią, przechowywać w lodówce.

3 komentarze:

  1. fantastyczna jest :) też ją robię :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis wydaje mi się nieco prostszy od tego, który sama jakiś czas temu wypróbowałam przy okazji pieczenia rogalików marcińskich. Zapamiętam i wypróbuję na pewno, bo jestem zdeterminowana, by samej zrobić pyszną masę marcepanową :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja :) U mnie wszyscy bardzo lubią marcepan. Niedawno robiłam masę marcepanową, potrzebna mi była do rogali marcińskich. Trochę mi zostało i myslę co z nią zrobić :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń