Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 21 grudnia 2011

Lebkuchen

Dołaczam do grona blogerek, które wypróbowały lebkuchen.
Moje były bardzo smaczne i napewno powrócę jeszcze do tego przepisu .
Przepis ze strony Moje Wypieki.
Zapraszam!


Składniki: 
250 g mąki pszennej 
85 g zmielonych migdałów (mąki migdałowej)
3 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika
1 łyżeczka zmielonego cynamonu 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
200 ml płynnego miodu 
85 g masła 
pół szklanki drobno posiekanej kandyzowanej skórki pomarańczowej i cytrynowej( u mnie tylko pomarańczowa)

Wykonanie:
Mąkę, migdały, proszek, sodę, przyprawy wymieszać w misce.

W garnku rozpuścić masło i miód.
Lekko przestudzić tak aby mieszanka pozostała ciepła.

Do suchych składników wlać ciepłą masę maślano - miodową, dodać kandyzowane owoce i wymieszać.
Ciasto powinno wyjść lepkie.
Przykryć ściereczką i odstawić do wystudzenia (zgęstnieje).

Po tym czasie z ciasta robić kulki wielkości orzecha włoskiego.
Układać na formie wyłożonej papierem do pieczenia w dużych odległościach od siebie (bardzo rosną). 
Każdą kulkę spłaszczyć lekko łyżką.

Piec w temperaturze 180ºC przez 15 minut (nie dłużej).
Upieczone Lebkuchen wyciagnięte prosto z piekarnika będą bardzo miękkie.
Należy poczekać kilka minut, potem przenieść je na kratkę do wystudzenia.
Po wystudzeniu skruszeją.
Moje Lebkuchen polukrowałam jeszcze lekko ciepłe.
Na drugi dzień były bardzo miękkie i aromatyczne.
Lukier zrobiłam z cukru pudru z odrobiną gorącej wody i kilkoma kroplami aromatu pomarańczowego.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. O tak, przepyszne pierniczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne te ciasteczka - musze i ja zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zacne to grono, bo i ciasteczka rewelacyjne :]

    OdpowiedzUsuń