Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 20 grudnia 2011

Ciasto na herbatnikach

Pyszne ciasto na herbatnikach ,które nie wymaga pieczenia.
Przepis zasięgnełam z bloga Alby a w oryginale pochodzi ze strony "Cafe Chocolada"
Zapraszam :)




Składniki: 
950 g prostokątnych herbatników (le petit beurre) 
100 g czekoladowego proszku budyniowego (około 3 budynie czekoladowe) 
2 ½ szklanki mleka 
6 łyżek cukru 
5 łyżek cukru pudru 
240g masła 
500 ml śmietany 36% 
dodatkowe 2 szklanki ciepłego mleka do zanurzania herbatników  

Wykonanie: 
Budyń wymieszać z cukrem i 1 szklanką mleka.
Resztę mleka (1 ½ szklanki) wlać do garnka i zagotować.
Zmniejszyć ogień i dodać wymieszany budyń.
Mieszać cały czas i gotować jeszcze przez około 1 minutę. 
Schłodzić do temperatury pokojowej, cały czas mieszając, aby na wierzchu nie wytworzył się gęsty kożuch. 
Masło połączyć z budyniem za pomocą miksera. 
Dokladnie utrzeć a następnie dodać cukier puder i ponownie utrzeć.
Herbatniki zanurzać na chwilę w ciepłym mleka (po kilka na raz). 
Nie należy zbyt długo moczyć herbatników, ponieważ ciasto będzie za bardzo wilgotne. 
Ciasto nabierze wilgoci również od masy budyniowej. 
Układać herbatniki na prostokątnej blaszce o wymiarach około 40 x 24 cm (powinno wyjść 5 warstw herbatników). 
Smarować je masą budyniową. 
Powtarzać czynność aż do wykorzystania wszystkich składników. 
Ubić kremówkę (ja dodałam również 2 łyżki cukru pudru do kremówki)
Ciasto posmarować ubitą śmietaną.
Następnie przykryć folią spożywczą i włożyć ciasto do lodówki na co najmniej kilka godzin, a najlepiej na całą noc. 
Smacznego!

21 komentarzy:

  1. wspaniale się zapowiada:) trzeba będzie zapisać!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak jeden z miodowników, który kiedyś robiła moja babcia, ale skład oczywiście zupełnie inny :] Sentyment jednak pozostaje i widok tego zdjęcia wywołał masę fajnych wspomnień :D

    OdpowiedzUsuń
  3. widziałam to ciacho na cafe, przepysznie Twoje wygląda

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne ciacho, bardzo ładnie wygląda,no i nie wymaga pieczenia, pomysłowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności ;) Wygląda obłędnie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Magoldie, to ciasto jest bardzo dobre i łatwe - ja też je piekłam i polecam wszystkim, którzy maja ochotę:)
    http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2010/06/w-niedziele-byo-ciasto.html

    OdpowiedzUsuń
  7. na pewno spróbuje, banalne i pewnie bardzo dobre nie wiem jak wyjdzie ale już polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładnie wygląda. Kusząca propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne zdjecie, a ciasto zapowiasa się przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe ciacho! Jak dla mnie oryginalny pomysł na wykwintny słodki specjał, zamiast pierników czy makowców:-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepysznie! nie omieszkam zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja właśnie zrobiłam. Naprawdę WIELKA PYCHA. MADZIARELLA

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniaaaaamowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale apetyczne, wiem już co zrobię na sobotni deser :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam wczoraj. Po przebojach z masą budyniową, nie wierzyłam że cokolwiek z tego wyjdzie. Jednak po kilku godzinach w lodówce ciasto zostało wchłonięte przez mojego narzeczonego :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń