Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 15 listopada 2011

Bułki z przedziałkiem


Coraz rzadziej zdarza mi się kupić smaczne bułki na kanapki.
Dlatego też staram się korzystać z przepisów blogerek i w miarę możliwości wypiekać bułki w domu.
Po raz kolejny skorzystałam z przepisu Agaty z bloga Twoje Moje.
Choć nie uzyskałam tak pięknego efektu z przedziałkiem to były to naprawdę "retro" bułeczki.
Miaższ miękki ale zwarty czyli "konkretna buła".
Zapraszam!

Składniki na 12-14 szt.:
12g świeżych drożdży
2 płaskie łyżeczki cukru
ok. 200-240 ml ciepłego mleka
500g mąki pszennej + mąka do podsypywania
1 płaska łyżeczka soli
1 jajko
20g miękkiego masła

Wykonanie:
Drożdże wymieszać z cukrem, dodać 50ml mleka i 2 łyżki mąki.
Dokładnie połączyć i odstawić na chwilę.
W misce wymieszać mąkę z solą, dodać jajko i masło, wlać drożdże.
Powoli wlewając resztę mleka wyrabiać, aż ciasto będzie gładkie i sprężyste (możemy nie wykorzystać całego mleka).
Przykryć miskę folią i odstawić na 1 godzinę.
Z wyrośniętego ciasta uformować 12-14 kulek, każda po ok. 60g.
Obtoczyć w mące i ułożyć na dobrze obsypanej mąką blaszce złączeniami do dołu.
Odstawić na ok. 40 minut do wyrośnięcia.
Tępą stroną noża oprószoną mąką zrobić przedziałki prawie do samego dołu bułeczek.
Piec w temperaturze 200 stopni ok. 15 minut, aż do zrumienienia.
Studzić na kratce.

6 komentarzy:

  1. piękne buleczki, takie domowe...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się już od dłuższego czasu czaję na te bułeczki. Twoje wyglądają ślicznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wyszły, ja bym nie pogardziła. :) I zgadzam się, że czasem trudno trafić na dobrą bułkę w sklepie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne bułeczki z cudnym przedziałkiem. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te bułeczki. Bardzo, bardzo apetyczne. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń