Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 22 listopada 2011

Bułki tureckie


Bułki tureckie przypominają mi dzieciństwo kiedy w drodze powrotnej ze szkoły kupowałam zestaw "bułka turecka + podpiwek w szklanej małej butelce ( z aluminiowym kapslem).
Obecnie nawet jak w sklepie pojawi się bułka turecka to nie ma nic wspólnego ze smakiem dzieciństwa :(
Już od dawna planowałam wypróbowanie tego przepisu .
Brakowało mi jakiegoś konkretnego aromatu  w smaku ale jeżeli chodzi o konsystencję to były idealne.
Chociaż próbując bułeczkę nie miałam wizji z przeszłości to i tak były bardzo smaczne i warte wypróbowania :)
Przepis zasięgnęłam od Tatter!
Zapraszam!


Składniki na zaczyn:
320g białej pszennej mąki chlebowej
1 1/2 drożdży instant
340g letniego mleka
Pozostałe składniki:
215g białej pszennej mąki chlebowej
20g mielonych migdałów
25g ciemnego słodu( zastąpiłam porcją melasy)
15g ciemnego muscovado
1 łyżeczkę soli
50g stopionego masła
50g melasy
1 jajko
100g rodzynek

male jajko rotrzepane z łyżką mleka
Wykonanie zaczynu:
Mąkę wymieszać z drożdżami , dolać mleko i dokładnie połączyć składniki.
Odstawić na około godzinę.

Następnie stopić masło z melasą, wystudzić i dodać roztrzepane jajko.
Do miski z zaczynem dodać mąkę , słód, migdały, cukier i sól.
Wlać maślano jajeczną mieszankę i dokładnie wyrobić gładkie ciasto.
Pod koniec wyrabiania dodać rodzynki.
Odstawić do wyrośnięcia na około 1.5godz.
Po tym czasie ciasto odgazować i podzielić na 10 porcji.
Uformować bułeczki i zostawić pod przykryciem na 10min.
Następnie kształtować podłużne bułki i układać je na przygotowanej do pieczenia formie( u mnie wyłożona papierem do pieczenia)
Odstawić do wyrośnięcia na 60 min.
Przed pieczeniem posmarować jajkiem z mlekiem.
Piec 30 min w temp. 210 stC
Wystudzić i pałaszować :)
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. A ja tęsknie za zapachem bułeczek tureckich z dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda z dzieciństwa bułeczek tych nie kojarzę, ale wyglądają bardzo apetycznie. Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są! Też je kiedys robiłam :)
    Pozdrowienia ciepłe!

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam chlebek turecki z nieco innego przepisu, ale też był pyszny, uwielbiam ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znaleźć rodzynki w bułeczce tureckiej ze sklepu to trzeba mieć farta. Zrobię sobie taką w domu. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń