Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 26 października 2011

Sos śliwkowy do mięs


Jeżli są jeszcze osoby chętne do robienia przetworów na zimę to zapraszam do wypróbowania tego przepisu!
Pyszny sos śliwkowy z dodatkiem curry świetnie nadaje się jako dodatek do pieczonych mięs ...i nie tylko .
Przepis wyszukany gdzieś w sieci na forum i spisany przeze mnie na kartkę więc nie jestem w stanie podać autora.

Składniki:
1 kg śliwek ( u mnie węgierki)
3/4 szk. cukru
duża cebula
4 ząbki czosnku
1 łyżka curry
1/2 szk. octu 
szczypta pieprzu i papryki

Wykonanie:
Sliwki umyć , osuszyć i wypestkować.
Wrzucić do garnka i dusić na małym ogniu z cukrem , posiekaną cebulką, czosnkiem i curry.
Po około godzinie odstawić z ognia , lekko przestudzić , dodać ocet i zmiksować blenderem.
Przyprawić do smaku wedle gustu.
Jeszcze raz zagotować , porozkładać do wyparzonych słoiczków i zakręcić.
Pasteryzować około 10-15min.
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Sos śliwkowy? Brzmi super! Nigdy takiego nie próbowałam. Ma piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak myślisz ten sos mógłby być dobry do żeberek?

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie był wczoraj dodatkiem do karkówki pieczonej wiec myślę ,że żeberka też będą smaczne z dodatkiem tego sosu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam go dzisiaj do poledwiczek - pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, mam pytanko, czy ten sosik jest słodko- kwaśny???

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam cos podobnego z mirabelek. Dodałam jeszcze papryczke chili, dość pokażna porcje startego, świezego imbiru i wyszedł wyborny sosik!

    OdpowiedzUsuń