Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 4 października 2011

Grillowana papryka marynowana i wymyślne caprese



Wiele lat temu jadłam grillowaną paprykę ze słoika, która mi bardzo posmakowała.
Szukając przepisu na taką paprykę znalazłam jeden którym się inspirowałam.
Wprowadziłam malutkie zmiany ale o tym poniżej :)
Naprawdę warto wypróbować , papryka ma zupełnie inny smak niż tradycyjna marynowana.
Poza tym jest bez dodatku , octu , cukru i z niewielką ilością soli.
Zapraszam!


Składniki na 6 małych słoików:

20 strąków papryk najlepiej w dwóch kolorach (zielonej nie polecam)
3 ząbki czosnku przeciśnięte 
3 ząbki czosnku pokrojone w plasterki 
100ml oliwy 
sok z jedenj cytryny 
1/2 łyżeczki soli ( ja dałam około 2 łyżeczek)

Wykonanie:
Papryki przekroić, pozbawić ogonków, oczyścić z pestek i umyć.
Piekarnik rozgrzać do temp. 200 stopni, paprykę rozłożyć na blaszce i piec, aż skórki pokryją się brązowymi i czarnymi plamami.
Jeżeli piekarnik posiada funkcję "grill" to blaszkę ustawić na samej górze piekarnika i "przypalać" grillem.
Sok powstały podczas pieczenia zlać do miseczki.
Upieczoną paprykę włożyć do szczelnego pojemnika, zakryć szczelnie folią spożywczą i zostawić do ostygnięcia. Następnie z papryki zdjąć skórki.
Oliwę podgrzać (nie może byc za gorąca żeby czosnek się nie usmażył) i dodać przeciśnięty czosnek, sól, sok z cytryny oraz sok który powstał podczas pieczenia papryki. 
Na tym etapie stwierdziłam ,że zalewy będzie za mało na te 6 słoiczków , więc dodałam jeszcze około 1.5 szklanki wody , zwiększyłam też ilość soli do 2 łyżeczek i dodałam świeżo zmielonego pieprzu kolorowego.
Paprykę układać w czystych słoikach zalewając marynatą, włożyć plasterki czosnku.
Ja dodatkowo do niektórych słoiczków dodałam świeżej siekanej bazylii.
Słoiki zakręcić, pasteryzować 15 minut.
Postawić na zakrętkach i zostawić do wystygnięcia.

Moje uwagi końcowe:
Papryka jest pyszna i delikatna bez wyrazistego ostrego czy słodkiego smaku.
Brakuje mi w niej ziół więc następnym razem dodam prawdopodobnie zioła prowansalskie.



Wymyślne Caprese



W trakcie pasteryzacji jeden słoik się nie zakręcił co oznaczało ,że zostanie on przeznaczony do szybkiej konsumpcji.
Miałam ochotę na caprese a że kiedyś wypróbowałam pomysł Marthy Stewart na caprese z grillowanym bakłażanem pomyślałam sobie ,że zaszaleje i zrobię z grillowaną papryką.
To było pyszne....


Składniki:
1 kulka mozzarelli 
1 pomidor
kilka grillowanych papryk z zalewy
łyżeczka soku z cytryny
łyżeczka siekanej cebulki 
świeża siakana bazylia

Mozzarellę i pomidorek kroimy w plasterki i przekładamy na przemian z kawałkami grillowanej papryki.
Całość należy skropić sokiem z cytryny i polać zalewą pozostałą po papryce.
Posypać po wierzchu cebulką i bazylią .
Świetnie smakuje z domowym grillowanym chlebkiem !
Smacznego !

3 komentarze:

  1. To wymyslne caprese strasznie mi sie podoba. Az slinka leci na sam widok :)) A marynowana papryke tez lubie. Najlepsza robi moja tesciowa :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis
    Caprese wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Zarówno papryczka jak i sałatka bardzo mi się podobają:).
    Caprese uwielbiam.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń