Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 15 września 2011

Szarlotka z bananami



Wszystkie moje ostatnie wypieki to "zakalce" w związku z czym zamieszczam przepis  na ciasto które wypróbowałam w zeszłym roku !
Zapraszam !


Składniki na ciasto:
350-450g mąki
100g cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
125ml śmietany kwaśnej 18%
200g margaryny  
4 żołtka

Masa jabłkowo-bananowa
1kg jabłek
3 banany
100g rodzynek
50g kandyzowanej skórki pomarańczowej
cukier waniliowy

Przygotowanie:
Do miski wsypać 350g mąki , dodać cukier i proszek do pieczenia , wymieszać.
Nastepnie dodać posiekaną margarynę, żółtka i smietanę.
Zagnieść dość twarde ciasto, jezeli jest zbyt luźne dodać więcej mąki.
Ciasto włożyć na około 1 godzinę do lodówki.

W tym czasie obrać jabłka, pokroić w ćwiartki i włożyć do rondla.
Rozgotować na małym ogniu,dodać pokrojone banany,rodzynki, skórkę pomarańczową i cukier waniliowy.

Schłodzone ciasto podzielić na 2 części i rozwałkować na stolnicy posypanej mąką na placki wielkości formy (okolo 20x30cm)i grubosci okolo 1cm.

Na natłuszczoną i wysypaną bułką tartą blachę przenieść pierwszą część ciasta, na to nałożyć masę jabłkowo-bananową i przykryć drugim plackiem.
Wierzch ponakłuwać widelcem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 170st okolo 40 min lub dłużej , na złoty kolor.
Po upieczeniu wystudzić i posypać cukrem pudrem.
Smacznego !

9 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy i smakowity przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto zdecydowanie chciałabym upiec.
    Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  3. z bananami musi być wyborna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z bananami ? Super wg mnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis:) Ciasto na pewno smakuje wyśmienicie

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja lubię z dodatkiem gruszek, z bananami nie robiłam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takiej jeszcze nie jadłam ;) wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  8. upiekłam i jestem zachwycona.Szarlotka jest przepyszna, dzięki dodatkowi aromatycznych bananów bardzo zyskuje na smaku, serdecznie dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za komentarz i cieszę się niezmiernie ,że szarlotka smakowała :)

    OdpowiedzUsuń