Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

niedziela, 4 września 2011

Czekoladowe ciasto z cukinią i białą czekoladą




Ostatnio mam bardzo mało czasu zarówno na pieczenie jak i na dodawanie postów.
Mam nadzieję ,że wszystko się polepszy kiedy podłączą mi internet w sklepie.
Kopalnia Smaków zdobywa coraz więcej klientów.
Najbardziej cieszą mnie bardzo pozytywne opinie szczególnie jak słyszę : "...takiego sklepu potrzebowaliśmy w naszym mieście..." Wtedy rozumiem ,że to wszystko ma sens!!!
Dzisiaj zapraszam na czekoladowe ciasto z dodatkiem cukinii i białej czekolady z przepisu Myniolinki !
Pyszne ,wilgotne i aromatyczne ciasto!


Składniki : 
170g masła lub margaryny 
1,5 szklanki cukru białego 
0,5 szklanki cukru brązowego 
3 duże jajka 
2 szklanki startej cukinii
1/3 szklanki brandy 
2,5 szklanki mąki 
1/4 szklanki mleka
 3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich 
1 tabliczka białej czekolady (posiekanej) 
3 łyżki gorzkiego kakao 
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej 
szczypta soli 
3/4 łyżeczki cynamonu

Wykonanie:
Masło utrzeć  z cukrem na gładką i puszystą masę.
Dodać jajka (po jednym) i dobrze ubić.
Masę wymieszać z cukinią i brandy.
Makę wymieszać z kakao, proszkiem, sodą i cynamonem.
Dodawac do masy na przemian z mlekim.
Dokładnie wymieszać.
Na koniec dodać orzechy i czekoladę. 
Wylać do formy - piec w temp. 180 st.C okolo 50 minut.
Studzić na kratce.
Ja dodatkowo polałam ciasto rozpuszczoną czekoladą i posypałam siekanymi orzechami.
 Smacznego!

11 komentarzy:

  1. gratuluję sukcesów!
    a cukiniowego ciasta nie jadłam od.. zeszłego roku? więc zazdroszczę teraz takiego kawałeczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uśmiecham się do tego ciasta!
    Musi być pyszne.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam je w zeszłym roku.
    jest znakomite. wilgotne i niesamowicie czekoladowe ;]

    gratuluję Ci! własny sklep... ach. czyżby z wypiekami? mam rację? och, z ochotą bym zajrzała!

    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się takie ciasto. Z cukinią są pyszne ciasta ,a dodatek białej czekolady to fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za komentarze!
    Sklep nie z własnymi wypiekami ale ze wszystkim co jest do tego potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada przepysznie. Gdybym tylko mogla, porwalabym ten odkrojony kawalek :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda wspaniale! no i gratuluję powodzenia w sklepie, wygląda bosko, nie dziwię się, że się wszystkim podoba :)
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
  8. cieszę się, że znalazłaś czas na upieczenie i najważniejsze, że smakowało :)
    powodzenia życzę, cały czas myślę o Tobie... wiesz, że mnie zdopingowałaś do własnego bloga a teraz sklep... marzę o malutkim ze wszystkimi przydasiami... na razie tylko marzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję wszystkim za komentarze!
    Myniolinko od marzeń się zaczyna, ja jeszcze rok temu nie uwierzyłabym w to co mam, a dzisiaj mam już plany na rozwinięcie!
    Warto uwierzyć w marzenia!!!
    Trzymam kciuki aby i Twoje marzenia się spełniły!

    OdpowiedzUsuń
  10. o rany, nadstawiamy talerzyki! :) Ekstra zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kiedyś robiłam coś podobnego i było CUDO!
    Zresztą widać po przekroju :)

    OdpowiedzUsuń