Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

piątek, 3 czerwca 2011

Migdałowe ciasto z rabarbarem


Tak , to jest słynne ciasto , które niedawno opublikowała na swoim blogu Bea.
Upiekłam je odrazu tylko czasu jak zwykle mało żeby wszystko na bieżąco publikować.
Ciasto pyszne i delikatne, szybko znikające !
Polecam!
Po oryginał zapraszam tutaj !

Składniki na tortownicę około 22cm:

ok. 250 g rabarbaru
150 g mąki
40 g drobno zmielonych migdałów
1 łyżeczka proszku do pieczenia
80 g miękkiego masła
130 g cukru
2 jajka
100 ml jogurtu
2 łyżki amaretto
otarta skórka z 1 cytryny
cukier waniliowy lub nasionka laski wanilii
1-2 łyżki cukru trzcinowego
kruszonka migdałowa( po przepis odsyłam na blog Bei , ja użyłam zwykłej kruszonki bo akurat miałam nadwyżkę w lodówce)



Wykonanie:
Rabarbar umyć , obrać i pokroić na małe kawałki.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 180st.C
Mąkę wymieszać z mielonymi  migdałami i proszkiem. 
Masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodawać po jednym jajku i dalej miksować, aż masa będzie jednolita. 
Stale miksując dodać otartą skórkę z cytryny i amaretto, a następnie dodawać na przemian mąkę i jogurt. Przełożyć ciasto do natłuszczonej i lekko wysypanej mąką tortownicy, na wierzch nałożyć pokrojony rabarbar i lekko ‘wgnieść’ go dłonią w ciasto; posypać cukrem i kruszonką lub płatkami migdałowymi. 
Piec ok. 55 minut . Pozostawić na kilka minut w ciepłym piekarniku, a następnie wystudzić na kratce.
Smacznego!

11 komentarzy:

  1. To ciacho jest pyszne. Też je robiłam.
    Pięknie się u Ciebie prezentuje:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ciasto i przyciągające wzrok niezapominajki. Pozdrawiam http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pięknie, wiosennie i na pewno smacznie! Idealna propozycja na dzisiejszy wieczór!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne, ja też się na nie czaję ;-) Rabarbar i migdały - to wszystko razem musi smakować cudownie...

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie wyglada to ciacho i pachnie przez ekran.

    OdpowiedzUsuń
  6. och, ależ pachnie! nawet tutaj, po drugiej stronie czuję ten niebiański zapach migdałów z rabarbarem.
    ciasto cudne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rany jakie wspaniałe ciasto!:) A niezapominajki też cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne ciasto i kwiaty piekne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto jest napewno pyszne,ale te niezapominajki sa przecudowne...uwielbiam niezapominajki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne, ja też mam przepis na ciasto z sezonowymi owocami na swoim blogu http://smacznegotowanie-violetta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń