Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

sobota, 21 maja 2011

Torta di Nada


Staram się wykorzystać moje zapasy mrożonych owoców zanim w ogrodach i lasach pojawią się świeże.
Ciasto w wykonaniu bardzo proste i niesamowicie aromatyczne.
W sam raz na gorące dni ...
Przepis zasięgnęłam ze strony " the Italian Dish"

Składniki:
4 duże jaja
1 i 1/4 szklanki cukru
3/4 szk. miękkiego masła
1/2 szk. oleju
3/4 szk. mleka
kilka kropli aromatu waniliowego 
3 szk. mąki pszennej 
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli 
otarta skórka z 2 cytryn 
otarta skórka z 2 pomarańczy 
500 g jagód lub borówek amerykańskich 

Wykonanie:
Piekarnik włączyć i nagrzać go do temperatury 175st. C.
Małą tortownicę wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą.


Jajka ubić z cukrem na puszystą masę.
Dodać , miękkie masło, olej , mleko i aromat waniliowy.
Dobrze połączyć składniki i dodać mąkę , proszek do pieczenia i sól.
Następnie skórkę otartą z cytryny i pomarańczy.
Wszystko wymieszać drewnianą łyżką.
Ciasto odstawić na 10 min po czym dodac połowę jagód i delikatnie wymieszać.
Masę przełożyć do formy , wyrównać i na wierzch wyłożyć resztę jagód.
Ciasto piec około 40-50min.
Po wyjęciu przestudzić i wyjąć z formy.
Można posypać cukrem pudrem .
Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Madziu, wspaniałe to ciacho. I z jagodami mmm... pycha. A ja dziś też chyba zużyję ostatnie zapasy jagód, taki mam plan przynajmniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, to takie moje ulubione ucierane ciasto z owocami - smakowite. I taakie proste...

    OdpowiedzUsuń
  3. kochana te 3/4 szklanki masła to ile będzie tak oko gram?
    a te jagody takie mrożone się wsypuje czy odmrozić?
    Bo ciasto mam chęć upiec i mam jedne jagody w lodówce od tentego sezonu:D

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, wygląda przepięknie aż się chce sięgnąć po ten kawałek! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jakie cudne! Zjadłąbym takie pyszne ciacho!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. juz czuje ten zapach cytrysów i jagod. pieknie wyglada.

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne, urzekające fotografie.
    i ciasto warte grzechu ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. To drugie zdjecie jest niesssamowicie apetyczne!
    Widze, ze uzylas tu miekkiego masla, a nie stopionego - czy masz wrazenie, ze wplywa to jakos na konsystencje ciasta? Przyznam bowiem, ze nie lubie myc garnuszka po masle, wiec zawsze wybieram przepisy z tym miekkim ;)
    A, i czy Twoja szklanka to 250 ml? czy nieco mniej?

    Pozdrawiam!
    I milej niedzieli zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekłam go z przepisu Jamiego. W tamtym przeszkadzał mi mocno wyczuwalny smak oliwy z oliwek. Widzę, że tutaj jej nie ma. Myślę, że smakuje wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Margot !
    Tak na moje oko 3/4 szk. masła to gdzieś około 120 g, ale to wartość przybliżona ...
    Jagody wsypywałam mrożone bo nie chciałam żeby mi zabarwiły ciasto na czarno :)

    Bea! Ja myślę ,że masło rozpuszczone a masło miękkie ma wpływ na ciasto.
    W oryginalnym przepisie używa się cups ale ja mierzyłam według polskiej szklanki 250 ml.

    Zaytoon !
    Ja zamieniłam oliwę na olej ponieważ w polsce trudno jest dostac dobrej jakości oliwę , która miałaby delikatny aromat a nie "cuchnęła"
    W moim cieście nie było żadnych dodatkowych aromatów oprócz cytrusów ;-)

    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za komentarze :-)
    Miłej i pogodnej niedzieli !
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziekuje :)
    Czyli wolisz jednak z miekkim,tak?

    OdpowiedzUsuń
  12. slicznie wyglada:) i na pewno smakuje pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda fantastycznie w takich barwach!

    OdpowiedzUsuń