Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

niedziela, 1 maja 2011

Drożdżówki z truskawkami i kruszonką


Sezon truskwakowy jeszcze się nie zaczął ale w kuchni zmieniają się już nastroje.
Jest bardziej zielono i przede wszystkim wesoło co zachęca nas do lżejszych potraw i wypieków  :-)
Drożdżówki, które dzisiaj zaproponuję powinno się wykonać ze świeżych truskawek.
Ja użyłam domowego dżemu truskawkowego i były naprawdę wspaniałe!
Zapraszam!

Składniki: 
500 g maki pszennej
250 ml mleka
100 g masła
2 jajka
3 łyżki cukru
2 łyżki miodu
ziarenka z połowy laski wanilii
14 g suchych drożdży ( u mnie 20g świeżych)
1 szczypta soli
ok 500 g truskawek( u mnie dżem truskawkowy)
1 jajko wymieszane z 1 łyżką mleka 

Kruszonka:
100 g mąki
50 g miękkiego masła
50 g cukru 
Składniki kruszonki rozetrzeć w dłoniach .



Wykonanie:
Mleko delikatnie podgrzać z miodem i cukrem do rozpuszczenia się składników.
Mąkę wymieszać z drożdżami( jeżeli używamy świeżych to należy zrobić rozczyn),wanilią i solą.
Dodać letnie mleko, jajka i stopione i wystudzone masło.
Wyrobić gładkie ciasto.
Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około 1 godzinę.
Z ciasta formować  kulki o wadze około 60g i układać je na wysmarowanej tłuszczem blaszce.
Odstawić na 20 minut po czym wyciskać w nich zagłebienia(za pomocą dna szklanki obsypanej mąką).
Tak przygotowane bułki posmarować jajkiem wymieszanym z mlekiem.
W zagłębieniach układać truskawki lub dżem i posypać każdą bułkę kruszonką.
Odstawić na kolejne 15 min. a w tym czasie  nagrzać piekarnik do 180st. C. i piec w nim bułki przez około 20 min.
Po wyjęciu ostudzić i zajadać :)
 Smacznego !

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam! Z truskawkami najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. jutro na śniadanie, zamawiamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajjj...a gdzie sa truskawki? bo u mnie jeszcze nie ma:(a chciałabym ich, oj chciała...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, domowe drożdżówki - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Miód, wanilia i truskawki i drożdżówki. Musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po prostu rewelacyjne te drożdżówki! Bardzo mi sie podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne drożdżóweczki. Ja w ubiegłym roku robiłam truskawkowe z kardamonem i wanilią. Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. są takie cudownie domowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo... takie drozdzowki to ja poprosze:)

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym roku już dwa razy kupowałam truskawki i wcale nie były takie złe :)
    na drożdżówki truskawkowe na wakacjach na pewno się skuszę !

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam drozdżówki ; )
    Te z srem włąsnego wypieku jak i te z dzemem.
    Świetne.
    zapraszam również do mnie www.kuchniamalegokuchcika.blox.pl
    pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. truskawki i kruszonka... pyszności!

    OdpowiedzUsuń