Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 2 marca 2011

Zdrowy keks


Skoro wszędzie tylko tłusto i pączkowo to ja na przekór bardziej "zdrowo".
Przepis z  pączkami będzie następny (poza tym jutro testuję kolejny więc będą nawet dwa nowe przepisy na pączki)
Keks wyszedł spontanicznie. 
Po świętach został mi cały słoik bakalii( namoczone w alkoholu - pozostałość po nalewce)
W ostatni weekend pojawił się na blogu Polki i dwóch innych blogach, przepis na zdrowy keks.
Pomyślałam sobie , że czas wykorzystać bakalie.
Tym bardziej, żę przepis jest naprawdę fajny.
Po oryginał zapraszam tutaj a wszystkim którzy chcą spędzić tłusty czwartek "light" polecam ten przepis :)
Ja i tak będę miała pączki bo keksu już nie ma...;)

Składniki:
1 1/2 szkl ulubionych płatków śniadaniowych, niebłyskawicznych
1/2  szkl siemienia lnianego
1/2  szkl otrębów pszennych 
1 szkl ulubionej mąki 
1/2 szkl brązowego cukru 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
3/4 łyżeczki soli 
skórka otarta z 1 cytryny 
1 łyżeczka mielonego imbiru 
szczypta cynamonu 
2 szkl bakalii
1 1/2 szkl jogurtu naturalnego 
2/3 szkl miodu 
1 jajko(dałam 2)

Polewa czekoladowa 



Płatki, siemię i otręby opiekać w piekarniku na blasze 10 minut.
Ostudzić i zmielić w młynku.
Dodać mąkę, cukier, proszek, sól, skórkę, przyprawy i bakalie.
Wymieszać. Osobno utrzeć jogurt, miód i jajko.
Mokre składniki dodać do suchych i dokładnie wymieszać.
Ciasto wyłożyć do formy na keks wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą.
Piec przez około godzinę w temperaturze 175stC.
Wystudzić , polać polewą czekoladową i zajadać się!
Smacznego!



7 komentarzy:

  1. Piękny keks i ta polewa błyszcząca!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój keks wygląda tak apetycznie, że nie sposób mu się oprzeć! Przepis zapisuję, ale mam kilka dodatkowych pytań:
    1/ ulubione płatki śniadaniowe - czy chodzi tu o płatki zbożowe, np. owsiane górskie?
    2/ płatki opiekasz i mielisz w młynku? - czy to specjalny młynek do zbóż? Czy blender da radę?
    Pzdr
    Aniado

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie sie prezentuje:) duzo bakali, czekoladowa polewa i wisienki... pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję śłicznie za komentarze :)
    Do lepszysmak :
    Keks jest właśnie dlatego fajny,że można dowolnie go zmieniać...czyli płatki dodajesz takie jakie chcesz. U mnie były owsiane ale Polka dała orkiszowe i żytnie.
    Do mielenia blender da radę :)
    Poza tym zachęcam też zajrzeć do Polki na stronę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje zdjecia przyprawily mnie o slinotok - a zaznaczam, ze wielka fanka keksow nie jestem. Dla tego zrobilabym wyjatek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki! Jak wypróbuję (czytaj: znajdę czas na upieczenie) to na pewno jeszcze raz się odezwę :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń