Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 8 lutego 2011

Likier kawowy


Coś w rodzaju słynnego "baileys" w stylu bardziej domowym !
Szybkie zarówno w wykonaniu jak i  w spożywaniu ;)
Zapraszam !

Składniki:
2 puszki niesłodzonego mleka skondensowanego
2 szk. cukru
2 torebki cukru waniliowego
2 czubate łyżki kawy rozpuszczalnej
100 ml spirytusu (dałam trochę więcej)

Mleko zagotować na wolnym ogniu z cukrem i cukrem waniliowym.
Kawę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody i wlać do mleka.
Ostudzić.Do zimnego mleka z kawą wlać spirytus.
Rozlać do butelek i odstawić w chłodne miejsce.
Gotowe :)

35 komentarzy:

  1. Robiłam z nieco innego przepisu, ale pewno smakują podobnie. Bardzo lubię ten likier...

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam z bardzo podobnego przepisu i był przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszota sprawa. Podoba mi się bardzo, lubię takie smaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. domowe likiery...
    najlepsze, co może być.
    te kupne to takie paskudztwa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Klasyczny Baileys wprawdzie kawowy nie jest, ale wersje kawowa bardzo lubie. Twoj liker brzmi bardzo zachecajaco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. rzkosznie tak sobie popijac..

    OdpowiedzUsuń
  7. pilam juz cos takiego i bardzo mi posmakowalo, wiec nie odmowie kieliszeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. moja Siostra kocha ten likier:) miałam kiedyś robić domowy, ale jakoś tak mi wyszło z głowy, dziękuję za przypomnienie!

    OdpowiedzUsuń
  9. ja bym jeszcze dodała, że niebezpiecznie wciągający :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostało coś jeszcze? Bo ja likier kawowy uwielbiam!
    Wspaniały!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. mniaaammm...ale musial byc pyszny!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. z wielką chęcią sięgnęłabym po taki kieliszeczek!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam:)
    Piłam u znajomych likier sporządzony z tego przepisu, był wyśmienity. Postanowiłam sama go zrobić, ale jak na mój rozumek to za mało precyzyjny przepis i stąd moje pytania:
    1) szklankę rozumiemy o pojemności 250 ml.?
    2) a cukier waniliowy to o jakiej wadze jeden? 8g, 16g?

    OdpowiedzUsuń
  14. Szklanka oczywiście 250 ml a cukier raczej 2 x mały 8 g!
    Z takimi przepisami to jest tak , że mozna samemu "aranżować"!
    Jeżeli zrobiłabyś z dwóch dużych po 16 g to też nic by się nie stało. Likier byłby bardziej aromatyczny i słodki. To zależy co kto lubi.
    Ja wolę umiarkowanie słodkie więc dodałam małe.
    Zyczę powodzenia w przyrządzaniu!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy ktoś mi odpowie ale chciałam zapytać jak długo można przechowywać taki likier ale nie w lodówce tylko w temp powiedzmy 20 stopni. Czy po powiedzmy pięciu dniach nie zepsuje się? Dziekuję z góry :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Własńie ostatnio odkryłam ,że resztka likieru z zeszłego roku stoi w szafce kuchennej ( czyli temperatura pokojowa) ! Smak bez zmian jedynie zrobiła się brzydka otoczka na brzegu butelki!
    Czyli alkohol konserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki wielkie ! Tak przy okazji powiem, że bardzo, bardzo pomocny i zacny blog :) Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  18. Super, super, świetnie wygląda. Piłam wczoraj likier kawowy u koleżanki(kupny) i był naprawdę smaczny, stąd wizyta na blogu, bardzo lubię eksperymentować, robić alkohole i tak sobie myślę że chyba się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy na pewno chodzi o mleko nieslodzone? W wiekszosci przepisow jest mleko slodzone, ktore gotuje sie 2h?

    OdpowiedzUsuń
  20. Napewno niesłodzone :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja jak gotowałem mleko to mi wikipiało

    OdpowiedzUsuń
  22. Zaznaczyłam w wykonaniu ,że gotuje się na małym ogniu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. a jak dużo wyszlo tego likieru??? liczyc go na litry???pytam gdyz musze zrobic dla siebie i chociaz pol litra dla siostry (siostrzana milosc:p)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj!
    Robiłam ten likier ponad rok temu i dokładnie nie pamiętam ...ale była to duża butelka około 0.7 lub nawet litr , nie więcej.
    Wiem ,że powinnam zaznaczac takie rzeczy w opisach ale nie zawsze udaje mi się o wszystkim pamiętać.
    Proponuję żebys zrobiła 1,5 porcji albo nawet 2 to z pewnością będzie się czym dzielić!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam.Jutro zrobię w/g przepisu.Zrobię więcej, można wpaść posmakować.POZDRAWIAM !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Nikt nie zadał pytania czy 100ml. spirytusu wystarczy żeby było procentowo zbliżone do sklepowych likierów :) Napisałaś ,że dałaś trochę więcej.Wiem , że zależy jak komu smakuje :P

    OdpowiedzUsuń
  27. Likier kawowy jest super podam swój przepis
    2 puszki mleka niesłodzonego skondensowango
    1 torebka cukru waniliowego
    1,5 szkl. cukru
    2 łyżki kawy rozpuszczalnej
    250 ml (1szkl.)spirytusu
    nie ma takiej obcji żeby się nie udało.wszystkie składniki połączyć w garku zagotoać na małym ogniu często mieszając jak wystygnie wlać spirytu i gotowe
    Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  28. Ślicznie dziękuję za przepis !
    W wolnej chwili skorzystam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń