Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 23 lutego 2011

Kandyzowana skórka pomelo


Pomelo jest największym owocem z rodziny cytrusów o grubej żółtozielonej skórce, pod którą kryją się wyraźnie wyodrębnione cząstki.
Uprawia się je w Indiach, Chinach, Tajlandii, na Malajach.
W smaku przypomina grapefruit ale jest zdecydowanie mniej gorzki i kwaśny.
Pomelo ma wiele walorów zdrowotnych ale przede wszystkim regularne spożywanie owocu dodaje ciału energii i wigoru, a skórze gładkości i blasku.
Osobiście zaliczam ten owoc do uzależniających zaraz po pestkach i popcornie...
Naprawdę trudno jest przerwać jedzenie tego owocu :)
Dzisiaj przedstawiam Wam jak można wykorzystać skórkę pomelo.
Mój kilkuletni siostrzeniec po spróbowaniu gotowej kandyzowanej skórki powiedział, że smakuje jak żelki :)
Pomysł zasięgnęłąm z tej strony!

Składniki:
skórka z jednego owoca pomelo
3 szklanki curku
woda

Ze skórek pomelo dokładnie wykrajamy białą część.
Następnie kroimy skórkę na paseczki.
Wrzucamy do garnka i zalewamy wodą.
Po zagotowaniu podtrzymujemy na ogniu przez minutę a następnie zlewamy wodę.
Kolejny raz zalewamy zimną wodą i zagotowujemy jak poprzednio.
Czynność powtarzamy jeszcze 3 razy.



Następnie wlewamy do garnka 2 szklanki wody i 2 szklanki cukru.
Zagotowujemy i wrzucamy skórkę.
Gotujemy na bardzo małym ogniu przez godzinę od czasu do czasu mieszając.
Odcedzamy skórki z pozostałego syropu i posypujemy cukrem.
Mieszamy skórki tak aby każda była otoczona cukrem a następnie układamy na papierze i zostawiamy na noc do przeschnięcia.
Smacznego!


13 komentarzy:

  1. ja niestety nie jestem fanką tego owocu, ale pomysł bardzo fajny

    OdpowiedzUsuń
  2. Magoldie, pomelo uwielbiam - można jeść i trudno skończyć... Masz rację:) A pomysł na "żelki"rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. o jak pysznie! aż bym sobie pochrupała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow.. Nigdy bym na coś takiego nie wpadł.. Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysl na smaczny smakolyk:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomelo jest smaczne:)
    Nie słyszałam o kandyzowanej skórce tego owocu, ciekawa jestem jak smakuje:))
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, cytrusy o tej porze roku mogą uzależnić, a taka skórka doskonała i do deserów i pogryzana solo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł! również uwielbiam pomelo, lecę po nie jutro, bo mi narobiłaś ochoty, no i skórkę zrobię od razu! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Można dosłownie do ostatniego skrawka korzystać z tego owocu. Jeszcze słyszałem, że robi się dżem ze skórek. Ciekawy owoc

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam ten owoc ,jadłam jakiś czas, mam refluks użyłam tony lekarstw, leczyłam 2 lata.
    Jak zaczęłam jeść pomelo ,objawy refluksu łagodnieją-ale skórka ? zaraz sprawdzę w/g przepisu jw
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo szałowo, świetny pomysł na skórke a o działaniu na reflux fanie wiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  12. kilka dni temu kupilam w"zielonym karmniku" kandyzowana skorke z pomelo, byla ona razem z bialym miaszem. zastanawiam sie czy nie zmalpowac? bo byla
    bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń