Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 26 stycznia 2011

Ice Ice




Wciąż  mamy zimę, więc póki czas dokonam prezentacji pozostałych domowych trunków.
Dziś "Ice-ówka"...nie jest to nalewka.
Coś w rodzaju delikatnej wódki smakowej.
Szczególnie lubiana przez kobiety :)


Składniki:

1/2 l spirytusu
3/4 l wody
20-30 dag cukierków "ice"


Cukierki wsypujemy do dużego słoja.
Zalewamy wodą i spirytusem.
Zakręcamy słój i pozostawiamy tak długo aż cukierki się rozpuszczą.
Można co jakiś czas pomieszać.
Po tym czasie rozlewamy do butelek i odstawiamy w chłodne miejsce.
Najlepiej jak sobie poleżakuje kilka tygodni, u mnie po trzech miesiącach była super :)

14 komentarzy:

  1. No świetna, na to bym nie wpadła:) A jak smakuje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakuje słodko :)...z lekkim posmakiem cukierków ice, jest to bardzo delikatny trunek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słodkie to to zbytnio nie jest. Ale nie pali jak zwykła wódka. Ma to delikatny smak i czuć cukierki ice. :D:D polecam :)

      Usuń
  3. Magda, ale pomysł. Wódki nie lubię, ale to...nie wiadomo...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od razu przyszła mi do głowy jakaś impreza w takim stylu :> Oszronione włosy, białe wdzianka...mmm!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, jaka fajna! Chętnie bym skosztowała:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Magda no nareszcie jesteś :)ale się stęskniłam :)
    Fajnie wygląda ten ice :)I nie wpadłabym w życiu że cukierki ice mogą się w ten sposób przydać :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    Anonimowa Gosia.

    OdpowiedzUsuń
  7. No.. wypijmy za karnawał. A co!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. to po kieliszeczku Madziu za NOwy Rok! życzę sobie żebyś była częściej... taki samolub ze mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. robiłam z kukułkami i z cukierkami ice też mam zamiar, fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie czy cukierki rozpuszcza sie w zimnej wodzie, czy musi byc ciepla?

    OdpowiedzUsuń
  11. Cukierki rozpuszcza sie w wodzie o temperaturze pokojowej itrwa to nawet kilka dni :)

    Wszystkim Wam dziękuję za komentarze postaram sie być częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. napewno zrobie,a z owoców pigwy to dopiero cos...

    OdpowiedzUsuń