Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 30 listopada 2010

Nalewka pomarańczowo-kawowa


Oto kolejna propozycja na zimowe wieczorki.
Nalewkę pomarańczowo-kawową możemy zrobić praktycznie przez cały rok.
Pomarańcze można zastąpic innymi cytrusami( u mnie jest jeszcze grejpfrutowa i cytrynowa)
Nalewka ma niesamowity smak przypominający czekoladę pomarańczową.
Przepis zaczerpnęłam ze strony www.nalewki.rolnicy.com
Polecam :)

Składniki:
20 ziaren kawy
duża pomarańcza
250 ml wody
0,5 l spirytusu 95%
400 g cukru


 

Pomarańcze wyszorować i przekroić na pół.
W każdą połówkę wcisnąć po 10 ziaren kawy.
Wodę zagotować z cukrem i wystudzić.
Do zimnej wody dodać spirytus.
Pomarańcze umieścić w dużym słoju i zalać wodą ze spirytusem.
Nalewkę odstawiamy na okres 6 tygodni po czym wyciskamy pomarańcze, całość cedzimy i filtrujemy.
Wówczas jest już gotowa do spożycia :)

19 komentarzy:

  1. Ostatnio u Ciebie alkoholowo. Mam nadzieję , że nie wypijasz tych nalewek na bieżąco ;-))

    OdpowiedzUsuń
  2. musi obłędnie pachnieć taka nalewka. masz śliczną karafkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem fajnie wygląda ta nalewka, aż chce się skosztować

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja na święta. Ale już się nie zdąży zrobić, szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała! Bardzo lubię wieczory z domowymi alkoholami.
    U mnie porterówka właśnie ,się gryzie'.

    OdpowiedzUsuń
  6. Evenko - bez obaw...czesciej ogladam niz delektuje :)

    Panno Malwino - dziekuje :)

    Kasiu S. - zapraszam na degustacje :)

    Sokomaniak - na swieta juz za pozno ale mozna zrobic na karnawal :)

    Amber - to wspaniale, ja jeszcze nie probowalam porterowki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robilam kiedys taka nalewke ,z cytryna...potwierdzam jest pyszna!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna ta nalewka!Pomarańcza i kawa - fajnie musi smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  9. szalejesz z tymi nalewkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewam - ja rowniez bardzo lubie wersje cytrynowa :)

    Majanko - smakuje wspaniale :)

    Paula - to jeszcze nie koniec ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Madziu jeszcze parę nalewek i normalnie spakuję się i do Ciebie pojadę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie...to bede miala dobre towarzystwo do delektowania sie ;) a mam jeszcze kilka nalewek do pokazania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka kawa jest najlepsza do tej nalewki proszę o szybko odpowiedz może być nawet droga melilowa kika-1906@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Najlepiej zwykła bez żadnych dodatkowych aromatów bo mogą zepsuć smak nalewki.
    Porszę użyc dowolną kawę z klasycznych.
    Pozdrawiam
    m.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale nie kawe rozpuszczalną? możesz mi podać jaka Ty stosujesz?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Kawa w ziarnach , nie jestem w stanie podać marki ponieważ ta którą użyłam do nalewki była z usa , nie mam opakowania ponieważ została przesypana do słoika. Najważniejsze aby była ziarnista bez sztucznych aromatów!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. mam pytanie? ten sok z wycisnietych pomaranczy wlewamy z powrotem do sloja i filtrujemy?

    OdpowiedzUsuń