Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 27 października 2010

Ciasto Jakuba



Gdyby tak zatrzymać czas...

Dziekuję osobom ,które przez cały okres mojej nieobecności pamiętały i odwiedzały tę stronkę.
Również dziekuję za przemiłe maile i zapytania na gg.
W ramach wyjaśnień mogę tylko napisać, że nie ma konkretnego powodu dla którego przestałam dodawać posty.
Potrzebowałam trochę zwolnić tempo, nie zamierzam jednak zamykać bloga.
Zapraszam więc do kolejnej a zarazem pierwszej tej jesieni propozycji z Kopalni Smaków :)
Przepis pochodzi ze stronki Moje Ciasto a jego autorką jest Katarzynka23.
Wbrew pozorom ciasto jest naprawdę łatwe w przygotowaniu i niezwykle efektowne.
Polecam przepis!


Ciasto:
3 szk. mąki
1 margaryna
6 żółtek
1 proszek do pieczenia ( 3 łyżeczki )
1 szk. śmietany
1/2 szk. cukru pudru

Piana:
6 białek
6 łyżek cukru
3 kisiele wiśniowe w proszku

Ponadto:
słoik wiśni w kompocie (bez pestek)


Do przełożenia dowolny krem( u mnie tradycyjny krem budyniowy)



 

Przygotowanie:

Składniki ciasta zagniatamy do uzyskania elastycznej kuli.
Jeżeli zajdzie taka potrzeba należy dodać więcej mąki, ciasto nie może się kleić.
Ciasto schłodzić w lodówce przez około godzinę a następnie podzielić na 6 równych części.
Pierwszą część rozwałkować na cieniutki prostokąt i wyłożyć na blaszkę(wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą) o wymiarach około 20x30.
2 białka ubić na sztywno i dodać 2 łyżki cukru a następnie 1 kisiel.
Tak przygotowaną pianę wysmarować na rozwałkowane ciasto a na to ułożyć w niewielkich odstępach odsączone z syropu wiśnie(1/3 całości).
Rozwałkować kolejny kawałek ciasta i tym przykryć pianę z kisielem.
Ciasto piec w piekarniku nagrzanym do 180st na lekko złoty kolor.
Czynność powtórzyć dwukrotnie, w ten sposób otrzymamy 3 oddzielne placki.
Po wystudzeniu placki należy przełożyć dowolnym kremem.
Wierzch polać polewą czekoladową lub posmarować odrobiną kremu.
Chłodzić przez noc w lodówce.
Smacznego!

51 komentarzy:

  1. Magoldie,jak fajnie,ze jesteś! :))
    Wróciłaś z tak piękny, fantastycznym ciastem, super! Świetnie wygląda,mniam:)
    Mam nadzieję,ze już nam nie znikniesz co?
    Buźka:*

    OdpowiedzUsuń
  2. tez oglądałam to ciasto i mam zapisane do zrobienia...;) Twoje wygląda pięknie...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Majanko nie zamierzam juz znikac :)
    dziekuje za komentarz :)

    Izo - dziekuje i koniecznie wyprobuj bo warto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to dobrze, że znów jesteś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie przekładanki! A w Jakubie jest tyle warstw, że hoo. Jak bylam mała i mialam przed sobą takie ciasto, to sciągałam każdą warstwe i jadłam osobno :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Magoldie, a ja u Ciebie pierwszy raz... Zatem dla mnie dopiero jesteś...:) Ciasto urody przecudnej! - i lubię takie smaki - zresztą... niewiele jest takich, z którymi nie przepadam.
    Serdeczne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu - dziekuje :)

    Kuchareczko - ja rowniez jestem milosniczka przekladancow :)

    Ewelajno - ciesze sie , ze tu zawitalas i dziekuje za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niesamowicie piękne ciasto. bo takie kolorowe.

    nie znikaj już na tak długo.

    OdpowiedzUsuń
  9. roboty trochę jest, ale za to jaki efekt :))) Niesamowicie apetyczne ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne!!! Śliczne kolory i te warstwy. suuuuper!

    OdpowiedzUsuń
  11. O a wiesz wczoraj zastanwialam sie cos sie z toba dzieje:)
    A dzisiaj prosze piekne ciasto l)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Asiejo - dziekuje i postaram sie juz nie znikac :)

    Milk chocolate - roboty wcale nie jest tak duzo jak sie wydaje :) pozdrawiam

    Joanno - dziekuje :)

    Gosiu - w sumie nic sie ze mna nie dzialo ... troche zwolnilam i potrzebowalam mobilizacji ...ale chyba bedzie teraz juz bardziej regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo się cieszę, że odkryłam właśnie tego bloga. Od tej pory będę stałym gościem. A ciasto po prostu powala - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jej jakie piękne ciasto! śliczne te warstwy!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto wygląda świetnie... tak kolorowo... takie równiutkie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiosenko - dziekuje :)

    Gosiu - bardzo mi milo , pozdrawiam i rowniez odwiedze Twojego bloga :)

    Ilko, Justin , Noblevo - slicznie Wam dziekuje za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  17. alez przecudnie ono wyglada!!! bardzo apetycznie i niejako dostojnie,a juz na pewno elegancko :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O! chyba dzięki Tobie mam juz ciasto na niedzielę ;) wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  19. ciasto prezentuje się obłędnie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. NARESZCZCIE SIE OBUDZILAS SIOSTRA.

    OdpowiedzUsuń
  21. no nareszcie ...tylko ktora siostra pisze ???

    OdpowiedzUsuń
  22. Jupiii! :)
    Ciasto czaderskie! :) Musze je koniecznie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Magoldie!!! Jak miło, że do nas wróciłaś:)) Naprawdę, strasznie się cieszę!! I co to za powrót? W wielkim stylu!! Z takim ciachem!! Cudne!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajnie, że znów publikujesz, bardzo się cieszę. Jak tu zaglądałam do Ciebie, tak pusto było bez Twoich wpisów, nawet zastanawiałam się czy wszystko oki, fajnie że już jesteś, mam nadzieję, że już na dłużej ...

    Ciasto jak zawsze u Ciebie pełne smaku i szyku, bardzo podoba mi się ten przepis ...
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam, ja już ambitnie postanawiam upiec na następny weekend, więc mam konkretne pytanie: Jaka śmietana to tego ciasta? Jeśli kruche to zapewne kwaśna, ale wolę się upewnić... 12% może być? Można ewentualnie zastąpić kefirem?
    Ciasto przepiękne, aż chce się robić!

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo sie ciesze:)...smietana oczywiscie kwasna ,moze 12 jak i 18 %!
    zycze powodzenia w upieczeniu ciasta!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. ale fajne to ciacho i faktycznie latwe do przygotowania ;) szkoda tylko ze tych warstw nie da sie uiec za jednym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciasto wygląda fenomenalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zrobiłam! Wygląda i smakuje super, jednak dość pracochłonne, zwłaszcza przygotowanie tych placków. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo sie ciesze, ze skorzystalas z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Zrobiłam i ja:) Moje nie wygląda tak pięknie jak Twoje ale i tak przepis jest wspaniały i za niego Ci dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziękuję Wiosenko i cieszę się , że wypróbowałaś ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  33. a czy można czymś zastąpić wiśnie?

    OdpowiedzUsuń
  34. Można wogule wiśnie pominąć albo dodać trochę rodzynek ale efekt nie będzie już ten sam :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam . Mam pytanie czy ktoś oprócz chwalenia fotek może napisać coś o smaku ??
    Nikt nie piekł ?

    OdpowiedzUsuń
  36. Dokładnie, wszystkie mlaskają, wychwalają a licho wie, jak to się robi w praktyce. Jestem ciekawa jak wywałkować 6 cienkich placków z niewielkiej ilości ciasta. Jak wałkować, żeby wyszedł prostokąt o wymiarach blaszki.

    OdpowiedzUsuń
  37. Najlepiej ciasto podzielić na wadze elektronicznej, tak żeby każda porcja miała taką samą wagę.
    Ja wałkuje na papierze do pieczenia , wpierw formuję mały prostokąt z ciasta a następnie wałkuję tak aby utrzymać formę. Przykładam blaszkę od góry i jak ciasto jest już w miarę pasujące do blaszki przekładam razem z papierem.Kiedy jest już w blaszce i są jakieś nierówności to dociskam lekko palcami.
    ...a ciasto jest naprawdę rewelacyjne....

    OdpowiedzUsuń
  38. Cześć Magoldie
    Ja tu pierwszy raz jestem,szczerze mówiąc dotarłam tu "niechcący" :) bo szukałam jakiegoś ciekawego i lekkiego kremu do biszkoptu,ale cieszę się że tu trafiłam, bo przepisy są przednie.A już biszkopt z kremem jogurtowym i jagodami musi być pycha jutro piekę.Wielkie dzięki za podpowiedż

    OdpowiedzUsuń
  39. Cieszę się ,że podoba się Tobie moja stronka :)
    Zawsze wstawiam przepisy sprawdzone przeze mnie i jak coś nie wyjdzie to tego na pewno na blogu nie będzie :)
    ....a biszkopt z kremem jogurtowym i jagodami był rewelacyjny !
    Pozdrawiam cieplutko :))))

    OdpowiedzUsuń
  40. ciasto wyglada wspaniale.....i napewno smakuje tak jak wyglada....
    ps....jestem zadowolona, ze odkrylam Twoja strone.....:))) Teresa

    OdpowiedzUsuń
  41. Smakuje wybornie i równiez się cieszę ,że odkryłaś moją stronkę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Może ktoś poda przepis na krem???

    OdpowiedzUsuń
  43. Urzekła mnie nazwa i wygląd ciasta.Upiekę go dla mojego syna Jakuba.Mam pytanie odnośnie kremu budyniowego,czy jest jakiś szczególny?

    OdpowiedzUsuń
  44. Nic szczególnego , masło utarte z gotowanym budyniem - czyli krem tradycyjny .
    Można zastąpić swoim dowolnym kremem a nawet bitą śmietaną!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  45. Upiekłam na święta! Na szczęście placki fajnie się wałkują (przy Ukraince o mały włos wystawiłabym wszystkich z domu za drzwi i pizgnęłabym tym ciastem, ale suma sumarum szkoda mi było, rodziny, bo nic nie zawiniła a ciasta, bo szkoda składników i włożonej pracy ;))
    Smak rekompensuje pracę! Cierpkość wiśni łagodzona kremem budyniowym i ten niecodzienny smak placków... Zastanawiam się, do czego można wykorzystać to ciasto-ciasto, może nie dodawać cukru i wykombinować coś na słono?

    OdpowiedzUsuń
  46. Basiu !
    Ciesze sie ,ze w koncu Tobie sie udalo ;-)
    Przy dobrych ciastach trzeba sie napracowac ale warto ;-)

    OdpowiedzUsuń
  47. Najgorsze ciasto jakie w zyciu jadlam, pieke od dawna dla siebie jak i na zamowienia wiec mam w tym wprawe... ciasto mnie urzeklo wygladem i nic pozatym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Zastanawiam sie czy krem budyniowy (nie przepadam) mozna zastapic serem gotowanym , takim jak w serniku gotowanym. Powinno byc dobre...

    OdpowiedzUsuń