Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 7 lipca 2010

Ciasto z truskawkami i kruszonką



Będzie krótko!
Jest ciepło i słonecznie a co się z tym wiąże nie ma czasu na długie i wymyślne wpisy :))
Ciasto ostatniej chwili bo sezon truskwakowy już się kończy!
Przepis zasięgnęłam ze strony Moje Ciacho :)
Szybkie i łatwe ...można użyc innych owoców sezonowych.
Zapraszam !

Składniki na ciasto:

1 margaryna
2 jajka
2 żóltka
¾ szklanki cukru
1 cukier waniliowy
400 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
ew. 2- 3 krople aromatu waniliowego

Dodatkowo:
400 g truskawek


 

Wykonanie:


Utrzeć na puch jajka z cukrami i margaryną.
Dodawać stopniowo wymieszaną mąkę razem z proszkiem do pieczenia, na koniec dać kilka kropli aromatu waniliowego.
Ciasto można wstawić do lodówki, ale nie koniecznie.
Truskawki umyć, przekroić na pół. Blaszkę o wymiarach (ok. 20 x 40 cm), wysmarować masłem, obsypać bułką tartą.
Zrobić kruszonkę, odstawić.
Na blaszkę wyłożyć łyżką ciasto, lekko wyrównać.
Następnie ułożyć połówki truskawek, przecięciem do góry.
Posypać kruszonką i wstawić do piekarnika.

Piec w 175 st. C, ok.30- 40 minut

Kruszonka :
185 g mąki
100 g zwykłego cukru
100 g masła
1 cukier waniliowy (16 g)

 
Masło roztopić w rondelku.
Suche składniki razem wymieszać, następnie zalać je gorącym masłem i dokładnie wymieszac.
Ja zrobiłam to mikserem i wyszła idealna kruszonka.

25 komentarzy:

  1. ciasta z truskawkami, które mają tyyle pysznej kruszonki zawsze są rewelacyjne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne puszyste ciasto,w sam raz do popołudniowej kawki na świeżym powietrzu.pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyka smaku i świetne ciacho właśnie na upalne, letnie dni. Aż by się chciało sięgnąc po kawałeczek :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby zwykłe ciasto, ale jak ładnie wygląda.
    Jak napisała Kasia, klasyka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne! Takie ciasto latem to ja mogę na kilogramy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. super ciacho!
    a z porzeczek zrobisz cos? (;

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie Ci wyszło :) i do tego ta pyszna kruszonka ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziekuje wszystkim :)
    a z porzeczek to cos probuje wykombinowac :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe jest to ciasto i ta kruszonka, mniam! Coś wspaniałego!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. truskawki i kruszonka w słodkim cieście to idealne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  11. :)))to prawda ...dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale piekne i apetyczne to ciacho! szkoda ze to juz koniec truskaweczek, bo to moje ulubione owoce

    OdpowiedzUsuń
  13. Ucierane z owocami to jedno z najlepszych ciast jakie znam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ojj takie ciacho jest pyszne...:) i do tego kruszonka...;):0

    OdpowiedzUsuń
  15. Urocze i kuszące zdjęcia. Szkoda, że truskawki mają się ku końcowi, jeszcze się nimi nie nasyciłam.

    OdpowiedzUsuń
  16. nie dziwię się że krótko... w takie upały to nawet myśleć się nie chce a co mówić o pieczeniu...
    no ale ciasto pierwsza klasa! zaczęłabym od kruszonki:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Prawdziwie letnie ciasto, takie z gatunku : łatwe i pyszne!!! Pozdrawiam i miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tez chce!! Pycha uwielbiam takie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniałe ciasto i wspaniale zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja się buntuję przed pieczeniem, ale jak patrzę na te wszystkie cudowności, to chyba pęknę i podgrzeję kuchenną atmosferę ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja w te upały to raczej w kuchni nie siedze. Ale takie ciacho to bym chetnie zabrała dzisiaj ze sobą na plażę ;) podrzuc mi kawałeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziekuje dziewczyny !
    U mnie tez upal i wcale juz nie podchodze do piekarnika :)))

    OdpowiedzUsuń
  23. robiłam to ciasto w ubiegłym roku trzy razy, za każdym razem wyszło super! dziś powtórka ;)

    OdpowiedzUsuń