Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

sobota, 8 maja 2010

Oszukany Sernik czyli Styropian



Można by teraz zaśpiewać :"Ale to już było..."
Wiem , wiem znowu ten styropian...
Wyprobowałam bardzo popularne ostatnio ciasto.
Moja opinia!
Ciasto kruche bardzo smaczne.
Masa lekko kwaskowata o wyraźnym smaku śmietany.
W konsystencji identyczna jak sernik.
Według jednego konsumenta za mało słodkie , według mnie w sam raz :)
Całość świetnie przebija konfitura.
Podsumowując warto wyprobować :)
Przepis wypróbowała ostatnio między innymi Arabeska i Kass.
Pamiętam, że natrafiłam na taki przepis na CinCin i tam miał nazwę "oszukany sernik"
Taką też nazwę ja nadaję bo styropian to tak nie do końca zachęcająco brzmi :)
Życzę smacznego!



Ciasto:
3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru pudru
5 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
250 g masła lub margaryny
Powidła lub konfitury


Z podanych składników zagnieść ciasto i podzielić na 2 części.
Jedną częścią wykleić spód blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.
(prostokątnej 20x30 lub tortownicy średnica 30cm)
Posmarować powidłem śliwkowym lub konfiturą.
 Drugą włożyć do zamrażarki.

Masa śmietanowa:
1 litr śmietany 18%
20 dag wiórków kokosowych
5 białek
1 szklanki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 budyń śmietankowy duży (w proszku)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Białka ubić z cukrem, dodać śmietanę oraz pozostałe składniki i wymieszać.
Wyłożyć to na ciasto posmarowane powidłem.
Na wierzch zetrzeć drugą część ciasta.
Piec ok. 50 minut w temperaturze 180°C.

19 komentarzy:

  1. Ciekawe. Uwielbiam klasyczne, serowe serniki, ale ten przepis brzmi intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo intrygujące:)Zwłaszcza nazwa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne zdjęcia. delikatne.
    a styropian.. kusi i kusi z różnych blogów. z chęcią go zrobię. za czas jakiś.

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne zdjęcia, a ciasto dobre tez robiłam...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie Ci wyszedł ten styropian! Bardzo go lubię i jakoś nigdy go nie porównywałam z sernikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie fajne jest to ciasto! Widziałam je juz na kilku blogach i bardzo mi się podoba:)
    Pięknie Ci wyszło i domyślam się ,jakie jest smaczne:)

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten sernik mnie zachwycił ;)
    przepis zachowuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląd ma fantastyczny! na pewno i ja kiedyś wypróbuję:))

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nigdy takiego nie próbowałam ale wygląda przepięknie! Przepis zapamiętam ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Lo - wlasnie dlatego , ze mnie tez intrygowal musialam go sprobowac :)

    Wiosenko a mi wlasnie ta nazwa tak sie nie podoba :)

    Asiejko dziekuje i czekam na Twoja wersje :)

    Izaa dziekuje i zaraz zobacze jak Ci wyszlo :)

    Paula dziekuje :)Dla mnie w smaku tez nie przypomina sernika ...jedynie konsystencja:)

    Majanko dziekuje i rowniez pozdrawiam :)

    Emmo dziekuje :)

    Ilciu czekam na Twoja wersje ;)

    Dziwnograju dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne ciasto, ładnie się prezentuje na Twoim zdjęciu, myslę, że godne wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiesz co Kochana? Ciekawie wyglada. A czemu styropian? :)))
    W smaku musi byc calkiem pyszny!
    Milego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pola...nie wiem czemu styropian???
    Moze dlatego, ze nie konsystenja nie jest jednolita jak przy serniku a bardziej grudkowata :)
    Moze...ale nazwa i tak mi sie nie podoba!
    Milego dnia rowniez :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. O ja.. Nie było mnie kilka dni..a tu takie cuda.. Obłędnie wygląda to ciacho.. I to zdjęcie.. Ehhh.. Trzeba tu było nie zaglądać - za cztery godziny egzamin, a ja zamiast o kacheksji, czy sarkopenii...będę myśleć o Twoim styropianie.. Muszę je zrobić..
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Sernik bez sera, a to ci dopiero! ;-))

    Ciekawe skąd ta nazwa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzieki Spencer, chyba Ci wspolczuje , ze masz tyle nauki i to do tego o rzeczach tak trudnych do wymowienia :))))

    Gos - dziekuje i nie wiem dlaczego akurat styropian :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciacho przepyszne, już jest na liście moich ulubionych :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń