Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 1 kwietnia 2010

Wesołych Świat Wielkanocnych



Kochani!
Święta Wielkanocne za progiem ...
Z tej okazji życzę Wam Świat spędzonych w miłej rodzinnej atmosferze,
pogody ducha, smacznego święconego jajka, dobrego wypoczynku
oraz optymizmu, energii i nadziei!

Podaję Wam propozycję wykonania świątecznych kurczaczkow które czasami przypominają kaczuszki :)
Przepis dostałam od koleżanki.
Nie mogę jeść czekolady więc jest to dla mnie forma zastępcza czekoladowych kurczaczków i jajeczek:)

składniki:

12dag masła
30dag serka typu Philadelphia
1/2 szk. cukru pudru
Kilka kropli aromatu waniliowego
Ciastka petitki

Do dekoracji:
migdały
wiórki kokosowe
Barwniki spożywcze



 

Wykonanie w zasadzie jest bardzo proste.
Masło ucieramy z cukrem pudrem i aromatem, dodajemy serek.
Po dokładnym połączeniu się składnikiów, dodajemy pokruszone herbatniki.
Należy dodać tyle aby masa była zwarta.
Ja dałam około 15 sztuk.
Masę jeszcze raz dokładnie ucieramy i wstawiamy do lodówki na godzinę.

W tym czasie barwimy wiórki na żółto barwnikiem spożywczym.
Jeżeli nie mamy barwników to wystarczy wiórki podpiec na złoty kolor w piekarniku.

Masę nabieramy łyżką i staramy się uformować małego kurczaczka.
Teraz wystarczy obtaczać go w wiórkach i zasadzić mu migdałowego dzioba :D
...i oczy ...moje są z barwnika !
Gotowe ptaszeczki przechowujemy w lodówce :)

Smacznych Świąt :)

23 komentarze:

  1. Wesołych, spokojnych i ciepłych Świąt Wielkanocnych Madziu! :)
    Kurczaczki wyglądają pięknie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesołych Świąt!
    Słodkie te Twoje kurczaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. OO jakie śliczne! Powiem ci że jeszcze nie widziałam tak zrobionych kurczaczków!!:)
    Może też spróbuje...
    A i Zdrowych, pogodnych świąt ;) Odpoczywaj, relaksuj się a potem wracaj do pieczenia!:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdo, Tobie też życzę spokojnych i pięknych świąt! A kurczaki cudne - dzióbki z migdałów bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje Kochane za zyczenia :)
    I jeszcze raz spokojnych i pogodnych Swiat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. absolutnie fantastyczne są te kurczaczki!

    pięknych świąt..

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne te kurczaczki Madziu!:) na początku myślałam, że to kupne;) spokojnych, radosnych Świąt Kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  8. szkoda tylko, że nie piszczą :) wyglądają przesłodko!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziekuje dziewczyny :)
    I jeszcze raz spokojnych Swiat :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne te kurczaczki ! :) aż szkoda zjadać !
    ile sztuk wychodzi z podanych składników ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wesołej i radosnej Wielkanocy :) Te kurczaczki na pewno to zapewnią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziekuje Tili i wzajemnie :)

    Sliwka to zalezy jakiej wielkosci bedziesz formowac, u mnie wyszlo okolo 20 sztuk :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. Spokojnych i wiosennych Świąt Madziu!

    ps. jak to nie możesz jeść czekolady???

    OdpowiedzUsuń
  14. Jejku! Genialne te kurczaczki! Takie słodziaki..

    Wesołych Świąt..spokojnych..szalonych..tych wymarzonych..

    OdpowiedzUsuń
  15. Asia dziekuje i Tobie rowniez Spokojnych Swiat :)
    Nie moge czekolady i wielu innych rzeczy ktore uwielbiam, problemy zoladkowe :)
    Czy to akurat musialo sie przytrafic dla osoby kochajacej pichcenie ????

    Spencer dziekuje :)
    Tobie rowniez milych i spokonych Swiat wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za życzenia i pozdrawiam poświatecznie !
    Coraz więcej osób przenosi swoje blogi:) czyżby wiosenne porządki ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Przecudne kruczaczki:)))
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Madziu spóźnione życzenia Wesołych Świąt.

    Na Święta wyjechałam i nie miałam dostepu do internetu...,dziękuję również za życzenia, pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Szarlotku ja swoj przenioslam jeszcze zima :)
    Na wiosne mam juz porzadek :)

    Olciu dzieki :)

    Anytsjux dziekuje i rowniez pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny blog! Znalazłam Cię w Weekendowej Cukierni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń