Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

czwartek, 11 lutego 2010

Tort keksowy


Chociaż jestem tradycjonalistką i takich ciast jak keks nie powinnam ulepszać to jednak stało się.W zasadzie nie żałuję bo torcik jest pyszny.Po udanej próbie wysłałam przepis mamie i czekam na opinię mojego eksperta :) Mama częściej niż ja łamie tradycję - ku mojemu zaskoczeniu! Przepis pochodzi z kolorowej gazety.

Ciasto:
30 dag mąki
15 dag masła
20 dag cukru
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
40 dag bakalii
kieliszek alkoholu
Masło utrzeć z żółtkami i cukrem, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, bakalie opruszone w mące a na koniec pianę z białek i alkohol.Upiec w małej tortownicy wysmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą.Temperatura pieczenia 175st. czas zależny od piekarnika ale jest to około 45-55 min. Po upieczeniu wystudzić i przekroić na 3 czesci.
Masa serowa:
1/2 szk.cukru pudru
20 dag mielonego sera białego
1 łyżka żelatyny
1 szk. kremówki
Ser utrzeć z cukrem puderm (ja dodałam kilka kropli aromatu waniliowego).
żelatynę namoczyć w 1/3 szk. wody, rozpuścić na małym ogniu i jeszcze ciepłą dodać do sera.
Kremówkę ubić i wymieszać z masą serową.
Gotowym kremem przełożyć ciasto. Posmarować też boki i wierzch ciasta.Dowolnie udekorować.
Schłodzić przez noc w lodówce. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz