Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 9 lutego 2010

Sztuczny Marcepan

(Data pierwszej publikacji 20 wrzesnia 2009 - post przeniesiony z www.kopalniasmakow.blox.pl)

Długo szukałam takiej masy - tylko tyle Wam napiszę :)
Przepis pochodzi z mojego ulubionego portalu WZ a jego autorka to basia19.
Gorąco polecam!


5 dkg margaryny
10 dkg mąki
100 ml wody
olejek migdałowy
0,5 kg cukru pudru


Wodę z margaryną zagotować (aż margaryna zupełnie się rozpuści), wsypać mąkę i wymieszać.
Powstanie kluska.Wystudzić.
Zimną masę zagniatać z cukrem dodając porcjami (bardzo ważne) aż zrobi się plastyczna,
dodać kilka kropli olejku migdałowego i ponownie zagnieść. Do masy można dodawać sztuczne barwniki.



Ja swoje kwiatki po ulepieniu pozostawiłam przez kilka dni na stole,aż wyschły i teraz przechowuję w pudełku.
Można również masę szczelnie owinąć i przechowywać w lodówce. Nie wiem jak długo ale u mnie po tygodniu jest jeszcze miękka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz