Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 9 lutego 2010

Jabłka w cieście

(Data pierwszej publikacji 13 wrzesnia 2009 - post przeniesiony z www.kopalniasmakow.blox.pl)


Kolejny jesienny eksperyment zaliczam do bardzo udanych.
Przepis pochodzi z portalu " Wielkie żarcie" a jego autorką jest marchewka007.
Po przeczytaniu licznych komentarzy skusiłam się na wypróbowanie i przyznam, że byłam bardzo mile zaskoczona.
Ciasto jest rewelacyjne, bardzo delikatne w smaku.
Ja zapomniałam posypać cynamonem, który tak lubię więc przypuszczam , że z cynamonem jest jeszcze lepsze.
Napewno się przekonam bo nie raz powrócę do tego ciasta:)



Składniki:
1 margaryna
300g serka homogenizowanego waniliowego
3 szk. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
6- 9 jabłek - w zależności od wielkości formy)
cynamon
rodzynki



Z margaryny, serka,mąki, cukru waniliowego i proszku zagnieść ciasto. Podzielić je na pół.
Pierwszą część rozwałkować i wyłożyć nim formę(wysmarowaną margaryną i wysypaną bułką tartą)
Jabłka obrać, przekroić na połówki, wydrążyć gniazda nasienne.
Na ciasto w blaszce układać jabłka wydrążeniem do dołu (rodzynki mają być w wydrążeniu).
Jabłka posypać cynamonem. Na to rozwałkować drugą część ciasta. Piec w piekarniku na złoty kolor w temperaturze 175st.
Po upieczeniu jeszcze ciepłe polać lukrem! Uwierzcie pychota :)

3 komentarze:

  1. Ciasto pyszne, dzięki Aniu!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się choc Anią nie jestem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto jest pyszne a do tego banalne w przygotowaniu. To lubię! ;)
    Pozwoliłam sobie umieścić przepis na swojej stronie http://www.kawazmlekiem.com/2016/02/szybkie-ciacho-jablkawciescie/

    OdpowiedzUsuń