Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

poniedziałek, 8 lutego 2010

Ciasto z jabłkami

(Data pierwszej publikacji 7 wrzesnia 2009 - post przeniesiony z www.kopalniasmakow.blox.pl)

Jabłko jest symbolem: grzechu pierworodnego ziemi, wieczności, całości, życia, pokusy, zdrowia, mądrości,miłości, radości, płodności ale także niebezpieczeństwa i oszustwa. Kiedy wzięła je Afrodyta rozpoczęła się wojna, gdy Ewa podała je Adamowi rozpoczął się upadek człowieka i pierwsi rodzice zostali zmuszeni do opuszczenia raju, a kiedy ja wzięłam je w ręce powstała... no właśnie szarlotka czy jabłecznik ??? Kto wie jaka jest różnica??? Według mnie żadna ale tutaj można poczytać ciekawe opinie...:)
Moją propozycję ciasta z jabłkami(żeby nie było sporów czy to jest jabłecznik czy szarlotka) wzięłam z tej strony.
Jeszcze ciepłe ciasto polałam lukrem i zawiozłam połowę koleżance.Zniknęło w ekspresowym tempie :)







Ciasto:
5 jajek
1 szk. cukru
1 1/2 szk. mąki pszennej
1/2 szk. mąki ziemniaczanej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 margaryna (250 g)
aromat cytrynowy - kilka kropel

Jablka:
1 kg. jabłek
3 łyżki cukru
kisiel cytrynowy
1 łyżeczka cynamonu


Jabłka obrać i pokroić na cząstki .Smażyć z cukrem i odrobiną wody około 15 minut .Ostudzić dodać cynamon i kisiel w proszku i dokładnie wymieszać.

Białka ubić, dodać cukier a następnie żółtka, aromat i dalej ubijać. Makę pszenną ,ziemniaczaną i proszek do pieczenia połączyć ,dodać do ubitych jajek delikatnie mieszając. Nastepnie dodać roztopioną przestudzoną margarynę i wszystko razem delikatnie wymieszać.
Połowę ciasta wylać na wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą blachę i wstawić do nagrzanego piekarnika do 180*C na 10 -15 minut (do momentu aż ciasto na wierzchu się zetnie).Na podpieczone ciasto wyłożyć jabłka i przykryć pozostałym ciastem. Całość piec około 30 -45 minut .Ostudzić i posypać cukrem pudrem lub polać lukrem.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wspaniały przepis!!!! Łatwy, mało składników, wychodzi pyszny. Jednie musiałam troszkę zmienić temperaturę i skrócić czasy pieczenia, gdyż za pierwszym razem ciasto mi się od spodu troszkę przypiekło. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. super ciasto. świetny smak. POLECAM !!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń