Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

piątek, 5 lutego 2010

Ciasto ucierane z truskawkami


(Data pierwszej publikacji 8 czerwca 2009 - post przeniesiony z www.kopalniasmakow.blox.pl)

Byłam bardzo mile zaskoczona smakiem tego ciasta -niebiańsko delikatne. Już wiem, że nie ostatni raz zagości w mojej kuchni :) Do tego można je robić z przeróżnymi owocami (w oryginalnym przepisie jest ze śliwkami) ale jako , że narazie króluje truskawka pozostaję jej wierna...do czasu... Przepis pochodzi z forum cincin.

3/4 kostki margaryny (kostka 25dkg)
1 szklanka cukru
5 jajek
2 szklanki maki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka gęstej śmietany dodałam również kilka kropel aromatu rumowego

Swieże truskawki cukier puder do posypania



Utrzeć margarynę z cukrem, ucierając kolejno dodawać po jednym całym jajku. Po dodaniu jajek stopniowo, dalej ucierając dodawać mąkę z proszkiem.
Na koniec dodać śmietanę i ewentualnie aromat.

Utartą masę wylać na wysmarowaną margaryną i wysypaną bułką tartą formę(użyłam tortownicy 26cm)
Na cieście poukładać ale nie wciskać kawałki truskawek.

Piec około 30-40 min w temp 170 st.
Po upieczeniu i ostygnięciu posypać cukrem pudrem.
Smacznego!

12 komentarzy:

  1. super ciasto właśnie go upiekłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie!
    Bardzo się cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj pieklam i dzisiaj oczywiscie jemy-jest pyszne!!!!!POLECAM WSZYSTKIM!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto znane z dziecinstwa. Pyszne;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale Wam zazdroszczę. Ja dziś piekłam i piękny zakalec wyszedł. Co prawda bardzo smaczny.
    Co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj!
    Jest mi ciężko odgadnąć co zrobiłaś nie tak bo nawet dla mnie zdarza się ,że ciasto które robię kolejny raz nie uda mi się i wyjdzie zakalec.
    Przy ciastach ucieranych trzeba przestrzegać jednej podstawowej zasady , aby wszystkie składniki mialy temperaturę pokojową...
    Może następnym razem się uda?

    ps. ja robiłam ciasto z powyższego przepisu kilka razy i zawsze mi się udawało więc przepis jest przeze mnie wypróbowany !

    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Wtaj!
    Ja podejrzewam zbyt niską temperaturę i krótki czas pieczenia mimo iż patyczek wydawał się suchy, przeważnie nastawiam na 180 stopni i 50-60 min. Na pewno złamałam zasadę, o której wspomniałaś (śmietana) ale spróbuję raz jeszcze:) Dziękuję za wskazówki
    pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
  8. witam czy zamiast smietany moge dac jogurt naturalny?

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne ciasto, niestety nie zdążyło wystygnąć, wchłonęliśmy jeszcze ciepłe. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba nie zdążyłam odpowiedzieć na pytanie bo ciasto nie dość ,że upieczone to i zjedzone :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne :-). I co najważniejsze wyszło bez zakalca, co w przypadku połączenia mojej osoby z ciastem ucieranym jest niezwykłe :-). I można dać jogurt naturalny - ja tak zrobiłam, na dodatek był z lodówki (zapomniałam o temperaturze pokojowej). Dziękuję za przepis :-).

    OdpowiedzUsuń