Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

wtorek, 9 lutego 2010

Ciasto kokosowe z jeżynami



(Data pierwszej publikacji 7 pazdziernika 2009 - post przeniesiony z www.kopalniasmakow.blox.pl)


Znowu była pauza na moim blogu...zwalę to na " durszlak", którego nie było ...a jak nie było to mi się nie chciało do bloga zaglądać ;)
Zaczynam od zaległości czyli to co powinno być na zakończenie lata !?
wiem wiem ...dla większości z Was to juz tylko wspomnienie a ja niestety ciągle mam upał i nie odczułam, że lato się skończyło więc miałam wrażenie , że jeszcze mam czas :)
Na pożegnanie lata było kokosowe ciasto z jeżynami...przepis pochodzi z tej strony i jest zarówno prosty jak i pyszny!

Ps.dla każdego kto tęskni za latem mam coś na poprawę humoru, zobacz ten film!




3/4 szkl. kaszy manny

1/2 szkl. mąki pszennej

łyżeczka proszku do pieczenia

1/2 kostki masła, 4 jajka

1 szkl. cukru,

1/2 szkl. wiórków kokosowych

olejek waniliowy,

1 szkl. jeżyn





W jednej misce Wymieszać kaszę, mąką i proszek.
W drugiej utrzeć masło z cukrem. Powoli dodawać żółtka i mieszankę z mąki. Dodać wiórki i olejek.Oddzielnie ubić bialka i wymieszać z ciastem.Formę (może być tortownica lub keksówka ) nasmarować margaryną i wysypać bułką tartą.Wylać na to ciasto i poukładać na wierzchu jeżyny.
Piec w temp. 175st około 25-35 min.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz