Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

środa, 10 lutego 2010

Ciasteczka Cynamonowe



(Data pierwszej publikacji 1 listopad 2009 - post przeniesiony z www.kopalniasmakow.blox.pl)


Przepis na cynamonowe ciasteczka mam od znajomej,która mówiła mi o nich już od kilku miesięcy.
Są to jej ulubione ciasteczka,niegdyś pieczone przez jej śp.mamę.Postanowiłam je upiec właśnie w dzień zaduszny.
Wielu z nas snuje dzisiaj refleksje nad życiem , przemijaniem... wspominamy naszych bliskich, którzy odeszli.
Niewiele nam po nich zostaje a jednak tak dużo...
Napewno spotkaliście się z wypowiedziami typu : "moja babcia piekła najlepszą drożdżówkę" lub "babcia kiedyś nauczyła mnie
robić pyszny sernik".
Pewnie każdy z nas ma jakiś przepis pozostały po bliskiej osobie jak jej cząstka.
Więc słysząc :"to były najlepsze ciastka jakie robiła moja mama" musiałam je upiec żeby się przekonać, że są naprawdę pyszne i żeby przekazać pamięć ...gdyż człowiek żyje tak długo, jak długo trwa pamięć o nim.





Składniki:
250 dag masła
250 dag serka typu "cream cheese"
3 szk. mąki pszennej

Do posypania:
cukier i cynamon


Wykonanie:
Wszystkie składniki ciasta zagnieść i wsadzić do lodówki na godzinę.
Po wyjęciu dzielimy ciasto na 4 części. Wałkujemy okrągły placek, który obficie posypujemy cukrem z cynamonem.
Wykrajamy z tego trójkąty i zwijamy na malutkie rogaliki. Inny sposób na ciastka - wałkujemy ciasto na mały prostokąt, również posypujemy cukrem z cynamonem i zwijamy w roladę. Kroimy półcentymetrowe plasterki i układamy na blaszce.
Wszystko pieczemy w piekarniku nagrzanym do 185st. na złoty kolor.
Ja dodatkowo posypałam ciastka po wierzchu.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz