Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta,

Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży,

Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży

Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta...

L.Staff

piątek, 12 lutego 2010

Brioche z jogurtem - bez wody pomaranczowej ale z cynamonem czyli WP #57

(Data pierwszej publikacji 11 stycznia 2010 - post przeniesiony z www.kopalniasmakow.blox.pl)

Znowu z radością dołączyłam do Weekendowej Piekarni! Na zewnątrz zimno i ponuro więc kawałek ciepłej drożdżóweczki z mlekiem nikomu nie zaszkodzi.Niestety nie jestem amatorką wody pomarańczowej :( Odrazu wiedziałam, że zastapię ją aromatem.
Dodatkowo posypałam wierzch cukrem z cynamonem.Teraz pozostaje mi tylko delektować się resztkami pysznej brioszki.
Podziekowania należą się naszej gospodyni 57 wydania WP - Tilianarze :)


80 ml mleka
1 jajko, lekko roztrzepane
50 g jogurtu
2 łyżki wody z kwiatów pomarańczy(u mnie aromat pomarańczowy)
1 łyżeczka soku z cytryny
20 g cukru + cukier waniliowy
1/2 łyżeczki soli
20 g masła, roztopionego
350 g mąki pszennej typ 450
1 łyżeczka drożdży instant


Przygotowanie: Wszystkie składniki umieścić w maszynie w podanej kolejności (należy upewnić się jaką kolejność dodawania składników wymaga Wasza maszyna, ). Nastawić program podstawowy lub szybki. Brioche studzić na kratce.
Ja robiłam ręcznie, rozrabiając wcześniej drożdże z odrobiną ciepłego mleka, cukru i mąki.Dalej dodawałam kolejno składniki i zagniotłam ciasto. Zostawiłam do wyrośnięcia na godzinę i piekłam w piekarniku nagrzanym do 175 stopni!
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz